
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
Öğretim Programı
Bir dersin detaylı bilgilerini görüntüleyebilmek için (Örn : Amaçlar, Dersin Öğrenme Çıktıları , Ders İçeriği, Değerlendirme ve AKTS İş Yükü vb.) aşağıdaki tablodan ilgili dersin koduna tıklayınız.
1. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 001 | Seçmeli Ders I | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FYT 101 | Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri I | 2 | 4 | 4 | 4 | |
FYT 103 | Hidroterapi ve Balneoterapi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
IEU 110 | Akademik ve Sosyal Oryantasyon | 1 | 0 | 1 | 1 | |
ING 101 | İngilizce I | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TRH 100 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | 4 | 0 | 4 | 4 | |
TS 101 | Anatomi | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TS 103 | Fizyoloji | 3 | 0 | 3 | 4 | |
TS 109 | Temel Fizik | 3 | 0 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
1. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 002 | Seçmeli Ders II | 1 | 2 | 2 | 4 | |
FYT 102 | Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri II | 2 | 6 | 5 | 7 | |
FYT 104 | Masaj Teknikleri | 2 | 4 | 4 | 5 | |
FYT 106 | Kinezyoloji ve Biyomekanik | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ING 102 | İngilizce II | 3 | 0 | 3 | 3 | |
MYST 100 | Staj | 0 | 0 | 0 | 4 | |
TRK 100 | Türk Dili | 4 | 0 | 4 | 4 | |
Toplam : | 30 |
2. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 003 | Seçmeli Ders III | 2 | 0 | 2 | 4 | |
ELEC 004 | Seçmeli Ders IV | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ELEC 005 | Seçmeli Ders V | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ELEC 006 | Seçmeli Ders VI | 2 | 0 | 2 | 4 | |
FYT 201 | Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri III | 3 | 12 | 9 | 12 | |
FYT 203 | Hareket Sistemi Hastalıkları | 2 | 0 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
2. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 007 | Seçmeli Ders VII | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ELEC 008 | Seçmeli Ders VIII | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ELEC 009 | Seçmeli Ders IX | 2 | 0 | 2 | 3 | |
ELEC 010 | Seçmeli Ders X | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FYT 202 | Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri IV | 2 | 12 | 8 | 11 | |
FYT 204 | Nörolojik Hastalıklar | 2 | 0 | 2 | 3 | |
MYST 200 | Staj | 0 | 0 | 0 | 4 | |
Toplam : | 30 |
Seçmeli Dersler | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
BLG 153 | Bilgisayar Entegre Ofis Programları I | 2 | 0 | 2 | 3 | |
BLG 154 | Bilgisayar Ofis Programları II | 2 | 0 | 2 | 3 | |
CG 216 | Davranış Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FYT 105 | Egzersiz Fizyolojisi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FYT 205 | Romatolojik Hastalıklar | 2 | 0 | 2 | 4 | |
FYT 206 | Kardiyopulmoner Hastalıklar | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FYT 207 | Ortez ve Protez | 2 | 0 | 2 | 4 | |
FYT 208 | Fizyoterapide Mesleki İngiliizce | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FYT 210 | Yüzeyel Anatomi ve Palpasyon | 1 | 2 | 2 | 4 | |
HUK 134 | Sağlık Hukuku | 3 | 0 | 3 | 3 | |
HUK 231 | Sosyal Güvenlik Sistemi ve Sağlık Sigortası | 2 | 0 | 2 | 4 | |
HUK 255 | Hasta Hakları | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TDS 208 | Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TDS 214 | Yazılı Anlatım | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TLT 223 | Sterilizasyon ve Dezenfeksiyon Yöntemleri | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 102 | Farmakoloji | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TS 104 | Sağlık Hizmetlerinde İletişim | 1 | 2 | 2 | 4 | |
TS 107 | Davranış Bilimleri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
TS 112 | Matematik | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 114 | Genel Biyoloji | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 115 | Tıbbi ve Radyolojik Terminoloji | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 120 | İlk Yardım | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 202 | Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 204 | Sağlık Hizmetlerinde İş Sağlığı ve Güvenliği | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 205 | Meslek Etiği | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 206 | Sağlıkta Araştırma Teknikleri | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 207 | Sağlık Finansmanı | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 208 | Sağlığın Geliştirilmesi Projeleri | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 209 | Çevresel Düzenleme | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 210 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite ve Akreditasyon | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 211 | Girişimcilik | 3 | 0 | 3 | 3 | |
TS 212 | Halk Sağlığı | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 213 | Çevre Koruma | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 214 | Beslenme İlkeleri | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 215 | İşletme Yönetimi I | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 216 | İşletme Yönetimi II | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 217 | Enfeksiyon Hastalıkları ve Korunma | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 219 | Sağlık Yönetimi | 3 | 0 | 3 | 5 | |
TS 220 | Hastalık Bilgisi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 221 | Eleştirel Düşünme | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 225 | Akılcı İlaç Kullanımı | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 226 | Yaratıcı Düşünme | 2 | 0 | 2 | 3 | |
TS 230 | Bilim Tarihi ve Felsefesi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
YB 106 | Yaşlılarda Fiziksel Aktivite | 2 | 0 | 2 | 3 | |
YB 108 | Geriatrik Nöro-Psikiyatri | 2 | 0 | 2 | 4 | |
YB 203 | Yaşlılarda Kronik Hastalıklar | 3 | 0 | 3 | 4 | |
YB 204 | Evde Yaşlı Bakım Hizmetleri | 2 | 0 | 2 | 3 | |
YB 206 | Sosyal Rehabilitasyon | 2 | 0 | 2 | 3 | |
YB 208 | Fiziksel Rehabilitasyon | 2 | 0 | 2 | 3 | |
YB 230 | Uğraş Terapisi | 1 | 2 | 2 | 4 | |
YB 240 | Yaşlıda Romatolojik Hastalıklar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Diğer Notlar |
Engeliniz nedeni ile bu dersler için desteğe ihtiyaç duyuyorsanız Engelli Destek Birimi'ne başvurunuz. İletişim; engelsiz@ieu.edu.tr |
HABER |TÜM HABERLER

TUBİTAK 3501 PROJESİ
TUBITAK 3501- Kariyer Gelistirme Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanan proje başlığı: "Stres Üriner Inkontinanslı Kadınlarda 360 Derece Ekspanse Diyafram Egzersizlerini Içeren Pelvik

Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi programının düzenlediği "Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış" paneli geniş bir katılım ile gerçekleştirildi. Kadın

Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Fzt. Rıdvan Aktan, Avrupa Solunum Derneği tarafından ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülüne layık görüldü.

İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek

FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli

FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde