
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
FYT 102 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FYT 102
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciler Fizik Tedavi Yöntemlerini ve uygulama prensiplerini öğrenir, kazanılan teorik bilgileri uygulama ile pekiştirir, tedavi ajanlarını ve bakım özelliklerini öğrenir ve klinikte fizyoterapiste nasıl yardımcı olacağını kavrar |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu dersin içeriğinde; Termal modaliteler(Kısa Dalga Diatermi, Mikro Dalga Diatermi), Ultrason, Non-Termal Modaliteler, Laser, Düz Akım, Faradik ve Sinüzoidal Akım, TENS akımları modaliteleri bulunmaktadır. Teorik derslere ek olarak, konuların uygulamaları fizik tedavi modalitelerinin bulunduğu laboratuvar ortamında işlenmektedir. Bu derste temel mesleki becerilerin kazandırılması hedeflenmektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı,Giriş,Amaç,Öğrenim Hedefleri | |
2 | Termal modaliteler(Kısa Dalga Diatermi) | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.31-40 |
3 | Termal Modaliteler(Mikro Dalga Diatermi) | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.41-45 |
4 | Ultrason | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.45-52 |
5 | Ultrason | Elektroterapi -Edibe Ünal S.181-202 |
6 | Non-Termal Modaliteler | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.55-60 |
7 | Laser | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.55-67 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Elektroterapiyle ilgili genel bilgiler | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.1-3 |
10 | Düz Akım | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.87-89 |
11 | Faradik ve Sinüzoidal Akım | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.91-103 |
12 | Faradik ve Sinüzoidal Akım | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.91-103 |
13 | TENS | Arzu Razak Özdinçler Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi S.105-112 |
14 | Olgu Çalışması | |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Arzu Razak Özdinçler. Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi. İstanbul Tıp Kitabevi, 20142 ISBN: 9786054499809 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 7 |
55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
45 |
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Ödev |
5
|
3
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
185
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
X | ||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
X | ||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek

FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli

FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde