
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
FYT 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Egzersiz Fizyolojisi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FYT 105
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin egzersiz tipleri, özellikleri ve egzersiz sırasında vücutta meydana gelen değişiklikleri kavraması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İskelet Kasları ve Egzersiz,Hareketin Kontrolü,Enerji,Egzersiz ve Solunum Sistemi,Dolaşım Sistemi ve Egzersize Uyum,Egzersizde Hormonal Uyumlar,Beslenme ve Sportif Performans,Sporda Doping, Sporda Ergojenik Yardım,Dayanıklılık ve Sürat Antrenmanlarının Fizyolojik Temeli,Değişik Ortam Koşullarında Egzersiz,Kadın ve Spor,Egzersiz Fizyolojisi Ölçüm Yöntemleri |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı,Giriş,Amaç,Öğrenim Hedefleri | |
2 | Enerji | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 3-33 |
3 | Spor Aktiviteleri sırasında Enerji Kullanımı ve Enerji Üretimi için Gerekli Besin Maddeleri | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 33-43 |
4 | Kas sistemi ve Egzersiz | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 43-61 |
5 | Sinir sistemi ve Egzersiz | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 61-81 |
6 | Kardiyovasküler sistem ve Egzersiz | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 81-99 |
7 | Solunum sistemi ve Egzersiz | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 99-126 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Antrenman Adaptasyonları 1 | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 126-151 |
10 | Antrenman Adaptasyonları 2 | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 151-178 |
11 | Toparlanma süreci | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 178-215 |
12 | Sporda Ergojenik Yardım | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 215-236 |
13 | Değişik Ortam Koşullarında Egzersiz | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 236-257 |
14 | İş, güç ve enerji harcanmasının ölçülmesi | Egzersiz ve Spor Fizyolojisi Kitabı; Prof.Dr.Gül Tiryaki Sönmez Sayfa; 257-277 |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Ödev |
5
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Ödev |
5
|
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
13
|
13
|
Toplam |
80
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
|||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek

FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli

FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde