SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
TDS 208 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkiler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 208
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin, sağlık kuruluşlarının ve mesleki imaj ve itibarının oluşturulması ve sürdürülmesinde önemli bir yere sahip olan halkla ilişkiler kavramını, diğer alanlarla ilişkilerini, örgüt içindeki yeri ve önemini kavramaları; mesleklerinin yürütülmesinde halkla ilişkilerin yerini ve önemini kavramaları, çeşitli halkla ilişkiler faaliyetlerini planlayabilecek ve uygulayabilecek bilgi ve beceriyi kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Halkla ilişkiler kavramı, halkla ilişkilerin gelişimi ve benimsenmesi, halkla ilişkiler metodları, halkla ilişkilerde temel ilkeler, halkla ilişkilerde kullanılan araçlar, halkla ilişkilerde basınla ilişkiler, halkla ilişkilerde kamuoyu ve hedef kitle, halkla ilişkilerin sağlık örgütü içindeki yeri, halkla ilişkiler kampanyaları, iş yaşamında sosyal davranış ve prokol kuralları. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Halkla İlişkiler İle İlgili Temel Kavramlar ve Tarihi Gelişimi Dersin amaç ve hedefleri Halkla ilişkilerin tanımı ve özellikleri Dünyada ve Türkiye’de halkla ilişkilerin gelişim süreci Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerin gelişim süreci Sağlık hizmetlerinde halka İlişkiler uygulamalarını zorunlu kılan etmenler | ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 5-9 |
2 | Halkla İlişkiler ve İlişkili Olduğu Diğer Alanlar Halkla ilişkiler ve iletişim Halkla ilişkiler ve reklam Halkla ilişkiler ve propaganda Halkla ilişkiler ve pazarlama Halkla ilişkiler ve insan kaynakları | ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 9-13 |
3 | Halkla İlişkilerin Temel Amaç, İşlev ve İlkeleri Sağlık kuruluşlarında halkla ilişkilerin amaçları Yönetim, iletişim ve kamuoyu ile ilgili işlevleri Halkla ilişkiler mesleğinin temel ilkeleri Halkla ilişkiler ve etik düzenlemeler | ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 14-18 |
4 | Halkla İlişkiler Kavramının Sınıflandırması Halkla ilişkilerin sınıflandırılması Kurumsal halkla ilişkiler Pazarlama amaçlı halkla ilişkiler Pro-aktif halkla ilişkiler, amacı, faydaları Re-aktif halkla ilişkiler, amacı, faydaları | ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 19-25 |
5 | Halkla İlişkilerin Biriminin Örgütlenmesi Halkla ilişkiler biriminin örgütlenmesi Kurum içi - kurum dışı örgütlenme Halkla ilişkiler birimin örgüt organizasyonundaki yeri Sağlık kuruluşlarında örgütlenme | ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 25-32 |
6 | Halkla İlişkiler Görevlilerinin Genel Özellikleri ve Görevleri Halkla ilişkiler yöneticisinin nitelikleri, sorumlulukları ve görevleri Halkla ilişkiler birimi çalışanlarında bulunması gerekli özellikler Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkilerde Sağlık Personelinin Rolü Halkla ilişkiler ve sağlık personelinin hizmetleri ve yetki alanı Kurumun ve yöneticinin imajının korunmasında sağlık personelinin rolü Sağlık personelinin halkla ilişkiler açısından sahip olması gereken nitelikler, sorumlulukları(duyarlılık eğitimi, zaman yönetimi, etkili yazma ve konuşma, dinleme, temsil fonksiyonu, inisiyatif kullanabilme, ikna becerisi vb) Halkla ilişkiler biriminin fiziksel donanımına ilişkin özellikler | ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 35-43 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Halkla İlişkiler Uygulamalarında Hedef Kitle Halkla ilişkiler ve kamuoyu Hedef kitlenin belirlenmesinin önemi Kurum içi hedef kitle Kurum dışı hedef kitle Hedef kitle açısından faaliyetlerin planlanması | Prof.Dr. Dilaver Tengilimoğlu, ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 45-51 |
9 | Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Süreci Halkla ilişkiler strateji ve taktikleri Halkla ilişkiler sürecinin aşamaları Araştırma-planlama-bütçeleme-uygulama-değerlendirme Örnek tanıtım kampanyası | Prof.Dr. Dilaver Tengilimoğlu, ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 52-59 |
10 | Halkla İlişkiler Faaliyetleri 1 Tanıma Tanıtma Lobicilik Sponsorluk | Prof.Dr. Dilaver Tengilimoğlu, ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 61-71 |
11 | Halkla İlişkiler Faaliyetleri 2 Kriz yönetimi İtibar yönetimi: kurum kimliği-kurum kültürü-kurum imajı | Prof.Dr. Dilaver Tengilimoğlu, ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 72-79 |
12 | Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç ve Yöntemler Basılı araçlar Sözlü araçlar Görsel işitsel araçlar Diğer araçlar (sağlık kurumlarında hasta/çalışan şikayetlerinin alınması, değerlendirmesi) Medya ile ilişkiler, Basın protokol listesi oluşturma, basın bülteni hazırlama Basın toplantısı düzenleme Gazete kupürü derleme, kurumsal reklam kupürü derleme Hastane hizmetleri tanıtım broşürü, el kitabı hazırlanması | Prof.Dr. Dilaver Tengilimoğlu, ISBN:975-7313-74-2 Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler: 81-87 |
13 | İş Yaşamında Sosyal Davranış ve Protokol Kuralları | Nihat Aytürk, Kamusal Yaşamda Protokol ve Davranış Kuralları,Nadir Kitap, 2019, 12-78 |
14 | İş Yaşamında Sosyal Davranış ve Protokol Kuralları | Nihat Aytürk, Kamusal Yaşamda Protokol ve Davranış Kuralları,Nadir Kitap, 2019, 12-78 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi Ödev Sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler, Doç. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, 2001, Gazi Kitabevi Yatkın A. Yatkın Ü.N.(2010), Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara, 3. Baskı,Bilgin L.(2008), Halkla İlişkiler, İstanbu, 1. Baskı |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
|||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
TUBİTAK 3501 PROJESİ
TUBITAK 3501- Kariyer Gelistirme Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanan proje başlığı: "Stres Üriner Inkontinanslı Kadınlarda 360 Derece Ekspanse Diyafram Egzersizlerini Içeren Pelvik
Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi programının düzenlediği "Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış" paneli geniş bir katılım ile gerçekleştirildi. Kadın
Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Fzt. Rıdvan Aktan, Avrupa Solunum Derneği tarafından ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülüne layık görüldü.
İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek
FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli
FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde