![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
FYT 103 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hidroterapi ve Balneoterapi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FYT 103
|
Güz
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin hidroterapi ve balneoterapi ile ilgili temel kavramlar ve tanımları, hidroterapi endikasyonları ve kontraendikasyonlarını, hidroterapi yöntemlerini, balneoterapi yöntemlerini, kaplıca sularının özelliklerini, kaplıca tedavisi ve uygulama yöntemlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders hidroterapi uygulama yöntemlerini, yönteminlerin endike/kontraendike olduğu durumları ve kişiye göre uygun hidroterapi yöntemini düzenleme bilgilerini kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı,giriş,amaç,öğrenim hedefleri | |
2 | Hidroterapinin tanımı,suyun fizyolojik etkiler | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.179-188 |
3 | Hidroterapi yöntemleri hidroterapinin tehlike ve komplikasyonları | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi, Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.189-202 |
4 | Daldırma banyoları,ılık banyolar,zıt banyolar | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi, Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.189-202 |
5 | Mekanik uyarı ile su uygulamaları | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi, Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.211-218 |
6 | Havuz tedavisinin fizyolojik etkileri | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.179-188 |
7 | Havuz tedavisi ve Su içi Egzersiz Yöntemleri | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.301-308 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Balneoterapi | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.277-289 |
10 | Balneoterapi-Peloidoterapi | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.277-289 ve 309-316 |
11 | Türkiye 'de ve Dünyada balneoterapi | Termal Turizm-Mustafa Altındiş S.1-5 |
12 | Kardiyovasküler ve romatizmal hastaliklarda hidroterapi | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.235-246 ve 247-254 |
13 | Nörolojik hastaliklarda hidroterapi Pediatride hidroterapi | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.254-266 |
14 | Nörolojik hastaliklarda hidroterapi | Harutluoğlu H. Isı,Işık ve Hidroterapi,Hipokrat Yayıncılık. 2022; 2. Baskı.254-266 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Hülya Harutoğlu. Isı, Işık ve Hidroterapi. Hipokrat yayıncılık,2016 ISBN : 9786059160377 Nafiz Akman, Özgür Sürenkök. Hidroterapi ve akuatik rehabilitasyon. Haberal Eğitim Vakfı, 2006 ISBN: 9789757692591 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
|||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![TUBİTAK 3501 PROJESİ TUBİTAK 3501 PROJESİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8644_1_th.jpeg)
TUBİTAK 3501 PROJESİ
TUBITAK 3501- Kariyer Gelistirme Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanan proje başlığı: "Stres Üriner Inkontinanslı Kadınlarda 360 Derece Ekspanse Diyafram Egzersizlerini Içeren Pelvik
![Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8235_1_th.jpeg)
Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi programının düzenlediği "Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış" paneli geniş bir katılım ile gerçekleştirildi. Kadın
![Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7867_1_th.jpeg)
Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Fzt. Rıdvan Aktan, Avrupa Solunum Derneği tarafından ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülüne layık görüldü.
![İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7368_1_th.jpeg)
İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek
![FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6531_1_th.jpeg)
FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli
![FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6530_1_th.jpeg)
FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde