![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
FYT 210 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yüzeyel Anatomi ve Palpasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FYT 210
|
Güz/Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin insan vücudundaki yapıların fonksiyonel anatomisini ve palpasyonunu öğretmek ve uygulatmak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders insan vücudunun yüzeyel anatomisinin öğretilmesi ve palpasyonunun uygulatılmasını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı ve İçeriği | |
2 | Yüzeyel anatomi ve palpasyon tekniklerine giriş | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 2-20 |
3 | Palpasyon ile farklı dokuları tanıma | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 2-20 |
4 | Omuz yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 75-121 |
5 | Dirsek önkol ve el yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 125-182 |
6 | Dirsek önkol ve el yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 125-182 |
7 | Baş, boyun ve yüz yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 187-243 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gövde yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 247-302 |
10 | Pelvis, uyluk yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 307-366 |
11 | Diz yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 307-366 |
12 | Baldır, ayak bileği yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 371-418 |
13 | Ayak yapıları ve palpasyonu | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon, 2015 371-418 |
14 | Genel tekrar, Tartışma | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2015 ISBN 0-7817-7404-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Cael C. Fonksiyonel anatomi : manuel terapistler için kas iskelet anatomisi, kinezyoloji ve palpasyon Ankara : Nobel Tıp Kitabevleri, 2015 ISBN 0-7817-7404-7 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
9
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
|||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![TUBİTAK 3501 PROJESİ TUBİTAK 3501 PROJESİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8644_1_th.jpeg)
TUBİTAK 3501 PROJESİ
TUBITAK 3501- Kariyer Gelistirme Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanan proje başlığı: "Stres Üriner Inkontinanslı Kadınlarda 360 Derece Ekspanse Diyafram Egzersizlerini Içeren Pelvik
![Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8235_1_th.jpeg)
Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi programının düzenlediği "Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış" paneli geniş bir katılım ile gerçekleştirildi. Kadın
![Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7867_1_th.jpeg)
Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Fzt. Rıdvan Aktan, Avrupa Solunum Derneği tarafından ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülüne layık görüldü.
![İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7368_1_th.jpeg)
İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek
![FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6531_1_th.jpeg)
FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli
![FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6530_1_th.jpeg)
FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde