SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Fizyoterapi (Türkçe)
FYT 201 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fizik Tedavi Yöntemleri ve Prensipleri III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FYT 201
|
Güz
|
3
|
12
|
9
|
12
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıCanlandırmaDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile, öğrencilere fizik tedavide kullanılan modalitelerin özelliklerini, kullanım biçimlerini, oluşturdukları klinik etkileri ve uygulama şekillerini öğretmek ve uygulatmak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, elektroterapi ve fizik tedavi modalitelerinin kanıta dayalı olarak birbirleri ile karşılaştırılması ve uygulanmasını içerir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanımı ve İçeriği | |
2 | Fizyoterapide Terminoloji / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 7-13 |
3 | Enterferansiyel Akım / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 69-79 |
4 | Elektrik Şoku / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 251-257 |
5 | Ekstrakorporeal Şok Dalga Tedavisi / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 243-251 |
6 | Nöromusküler Elektrik Stimülasyonu / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 119-127 |
7 | Arasınav | |
8 | Diadinamik Akımlar / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 61-69 |
9 | Fonksiyonel Elektrik Stimülasyonu / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 145-165 |
10 | Traksiyon / Klinik uygulama | Razak Özdinçler A, Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020; 1. Baskı, 363-373 |
11 | Biyofeedback / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2019; 3. Baskı, 231-243 |
12 | Mikroakım / Klinik uygulama | Razak Özdinçler A, Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020; 1. Baskı, 315-325 |
13 | Klinik Uygulamalarda Kullanılan Güncel Elektrofizyoterapi Yaklaşımları I / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 13-97 |
14 | Klinik Uygulamalarda Kullanılan Güncel Elektrofizyoterapi Yaklaşımları II / Klinik uygulama | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı, 13-97 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı ISBN: 978-605-9160-03-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik uygulamalar. Hipokrat Kitabevi, 2016; 2. Baskı ISBN: 978-605-9160-03-2 Razak Özdinçler A, Elektroterapi ve Fiziksel Modaliteler: Kanıtlar ve Olgular Eşliğinde. İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020; 1. Baskı ISBN:978-605-7607-37-9 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
5
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
12
|
192
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
4
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
4
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
14
|
14
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
360
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür. |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Fizyoterapi alanında mesleğinin yasal zorunluluklarını bilir ve bu çerçevede çalışır |
X | ||||
13 | Sorumluluğu altında çalışanların gereksinimlerini belirleyip, gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
TUBİTAK 3501 PROJESİ
TUBITAK 3501- Kariyer Gelistirme Programı" kapsamında desteklenmeye hak kazanan proje başlığı: "Stres Üriner Inkontinanslı Kadınlarda 360 Derece Ekspanse Diyafram Egzersizlerini Içeren Pelvik
Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Fizyoterapi programının düzenlediği "Kadın Cinsel Sağlığına Bütüncül Bakış" paneli geniş bir katılım ile gerçekleştirildi. Kadın
Avrupa’dan İEÜ’lü akademisyene ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülü
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Bölümü Öğretim Görevlisi Dr. Fzt. Rıdvan Aktan, Avrupa Solunum Derneği tarafından ‘Genç Bilim İnsanı’ ödülüne layık görüldü.
İzmirli Buse'den DGS'de Türkiye derecesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Fizyoterapi Programı mezunu Buse Deniz, bu yıl yaklaşık 389 bin kişinin dört yıllık bölümde okuma hakkı elde etmek
FİZYOPTERAPİ - KARANLIKTA DANSIN PIRILTISI
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde görme engelli bireylerle yakın yaş grubundaki öğrenciler dans aracılığıyla biraraya geldi ve bu dansı gösteriye dönüştürerek, toplumda görme engelli
FİZYOTERAPİ - DÜNYA SAĞLIK İÇİN HAREKET ET
Hareketsiz yaşam başta obezite, kalp-damar hastalıkları ve diyabet gibi bir çok hastalık için risk faktörü oluşturmaktadır. Günlük egzersizin yaşam stili haline getirilmesinde