SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
TDS 214 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yazılı Anlatım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 214
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Anlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sonunda öğrencilerin düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde yazılı ve sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; iş ve meslek hayatında sözlü ve yazılı olarak kendini rahatça ifade edebilme, sunum yapma, yazı türlerinde metin oluşturma becerilerini geliştirmeleri; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak çözebilmeleri ve yorumlayıp değerlendirme yapmaları ve yazılı ifade edebilmeleri becerilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Etkili yazılı ve sözlü anlatım kuralları, etkili yazı yazma ve konuşma metni hazırlama sürecinin aşamaları, sözlü ve yazılı anlatım bozuklukları ve nedenleri, iş yaşamında kullanılacak bazı yazı formatlarını hazırlama, etkili konuşma ve sunum yapabilme aşamaları, slayt içeriği oluşturma ve sunma konusunda bilgi ve beceri kazandıracak konuları kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin amaç ve hedefleri İletişim Kavramı ve Süreci İletişimde Dil, Düşünce ve Anlatım İlişkisi İletişimde Sözlü ve Yazılı Anlatımın Yeri | Yard Doç.Dr. Canan İleri, Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 590, ISBN 975 - 492 - 828 – 2, sf.41-54 |
2 | Anlatım Anlatımla ilgili temel kavramlar Anlatım türleri Anlatım biçimleri Düşünceyi geliştirme teknikleri | Yard Doç.Dr. Canan İleri, Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 590, ISBN 975 - 492 - 828 – 2, sf.1-10 |
3 | Anlatım Bozuklukları Anlatım bozukluklarının nedenleri Sözcük ve cümle yapıları ilgili anlatım bozuklukları Sözcük öbekleri arasında uyumsuzluktan doğan anlatım bozuklukları | Yard Doç.Dr. Hülya PİLANCI, Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 590, ISBN 975 - 492 - 828 – 2, sf.219-220 |
4 | Anlatım Bozuklukları Özne-yüklem uyumsuzluğu ile ilgili anlatım bozuklukları Düşünme hatalarından doğan anlam bozuklukları | Yard Doç.Dr. Hülya PİLANCI, Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 590, ISBN 975 - 492 - 828 – 2, sf.219-220 |
5 | Anlatım Süreci Sözlü ve yazılı metin oluşturma süreci (konu seçimi, veri toplama, planlama, kontrol) | Yard. Doç. Dr. Fahrettin Özdemirci, Hüseyin Odabaş, Yazışma Yönetimi ve Dosyalama Teknikleri, Alter Yayıncılık, 2005, sf: 62-74 Yard Doç.Dr. Canan İleri, Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 590, ISBN 975 - 492 - 828 – 2, sf.91-100 |
6 | Yazılı Anlatım Türleri Düşünsel Değeri olan yazılar Sanatsal değeri olan yazılar Yazışmalar (Özel, resmi, iş yazışmaları: Dilekçe hazırlama) | Yard Doç.Dr. Canan İleri, Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 590, ISBN 975 - 492 - 828 – 2, sf.108-174 |
7 | Yazılı Anlatım Türleri Yazışmalar (Özel, resmi, iş yazışmaları: Özgeçmiş, ön mektup, tutanak hazırlama) | Yard Doç.Dr. Canan İleri, Sözlü ve Yazılı Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 590, ISBN 975 - 492 - 828 – 2, sf.108-174 |
8 | Ara sınav | |
9 | Sözlü Anlatım: Konuşmanın temel ögeleri Ses, oluşumu ve konuşma organlari, sesin niteliği | Türkçe Sözlü Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 1221, ISBN 978 - 975 - 06 – 895-072, sf.110-125 |
10 | Sözlü Anlatım: Diksiyon Diksiyon (Söyleyiş, Vurgu, Durak, Tonlama) | Türkçe Sözlü Anlatım, Aöf Yayınları, NO: 1221, ISBN 978 - 975 - 06 – 895-072, sf.110-125 |
11 | Sözlü Anlatım: Sözsüz iletişim, sözötesi iletişim, beden dili | Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören, Academi Yayınları, 2009, sf.78-121 |
12 | Sunum Hazırlama Sunum hazırlama aşamaları Sunumu destekleyici araçlar | Öğr. Gör. Narfide Mergen, Etkili Sunum Teknikleri Ders Notları, 2011, Sf.25-75 |
13 | Sunum Hazırlama Etkili slayt hazırlama | Öğr. Gör. Narfide Mergen, Etkili Sunum Teknikleri Ders Notları, 2011, Sf.25-75 |
14 | Ödev sunumları | |
15 | Ödev sunumları | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yazılı ve Sözlü Anlatım, Şerif Aktaş, Osman Gündüz. Akçağ Yayınları, 2013 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Editör Adnan KARADÜZ, A Pegem Akademi, Ankara 2011 Yazılı Anlatım, Hüseyin Ağca Sözlü ve Yazılı Anlatım Etkinlikleri, Yavuz Bayram İyi ve Doğru Yazma Usulleri, F. Abdullah Tansel |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
6
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
95
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
|||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.