Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 213 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çocuk ve Müzik
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 213
Güz/Bahar
1
2
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin; çocuğun gelişimine uygun farklı müzik etkinliklerini planlamayı ve uygulamayı öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Müzik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
  • Müziğin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemini açıklayabilecektir.
  • Okul öncesinde şarkıları kullanarak etkinlikler planlayabilecektir.
  • Okul öncesinde müzik etkinlikleri için ihtiyaç duyduğu çalgıları tasarlayabilecektir.
  • Okul öncesinde çocuklara uygun farklı müzik etkinlikleri planlayıp, bireysel ve grup olarak uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders müzikle ilgili temel kavramlar, müziğin çocuk gelişimindeki yeri ve önemi, okul öncesi eğitimde müzik ve çalgılar, çalgı tasarımı ve orff yaklaşımı uygulamalarını içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Müzikle ilgili Temel Kavramlar, Müziğin Çocuk Gelişimindeki Yeri ve Önemi Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 1, Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi, 2019, Prof. Dr. Gökay Yıldız, Bölüm 1
2 Okul Öncesi Eğitimde Müzik ve Müzik Eğitim Ortamları Düzenleme Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 2, Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi, 2019, Prof. Dr. Gökay Yıldız, Bölüm 1
3 Okul Öncesi Eğitimde Müzikli Öykü ve Drama Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 3
4 Okul Öncesinde Şarkılar ve Çalgılar Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi, 2019, Prof. Dr. Gökay Yıldız, Bölüm 4-5-6.
5 Orff Shulwerk Müzik ve Hareket Eğitimi Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 4. Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi Sermin Bilen, Banu Özevin, Esin Uçal Canakay
6 Yaratıcı Hareket ve Yaratıcı Dans Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 5.
7 Okul Öncesi Eğitim Programlarında Müzik Etkinliği Planlama, Uygulama ve Değerlendirme Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 6
8 Özel Gereksinimli Çocuklarla Müziğin Kullanımı Önerilen Makaleler
9 Müzik Etkinlikleri Uygulama Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 3-4-5-6
10 Müzik Etkinlikleri Uygulama Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 3-4-5-6
11 Müzik Etkinlikleri Uygulama Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 3-4-5-6
12 Müzik Etkinlikleri Uygulama Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 3-4-5-6
13 Müzik Etkinlikleri Uygulama Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 3-4-5-6
14 Müzik Etkinlikleri Uygulama Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, 2020, Ed: Mübeccel Sara Gönen, Bölüm 3-4-5-6
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final

 

Ders Kitabı

Prof. Dr. Mübeccel Sara Gönen (Editör), Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi, Pegem Akademi, Ankara, 2020, ISBN: 978-625-7880-07-7.

 

Önerilen Okumalar/Materyaller

Prof. Dr. Mübeccel Sara Gönen, Prof. Dr. Fatma Alisinanoğlu (Editörler), Çocuk ve Müzik, İzge Yayıncılık, Ankara, 2021, ISBN: 978-605-9763-44-8

Sermin Bilen, Banu Özevin, Esin Uçal Canakay, Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Yayınları, Ankara, 2019, ISBN: 978-605-89335-2-1

Fullman, J., Temel Müzik Rehberi, İş Bankası Yayınları, 2014, ISBN: 978-605-332-682-3

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
8
1
8
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
21
42
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
-
0
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

X
13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.