SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
TS 215 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İşletme Yönetimi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 215
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere işletme alanına genel bir giriş yapmak ve işletme kavramlarına temel bir anlayış kazandırmaktır. Ayrıca, işletmenin temel prensipleri, işletmelerin işleyişi ve iş dünyasının temel dinamikleri hakkında öğrencileri bilgilendirerek iş dünyasını daha iyi anlamalarını sağlamak ve öğrencilere kariyer yolculuklarında rehberlik edecek temel bilgi ve becerileri sağlamayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu giriş dersinde öncelikle işletmenin temel amaçları, işlevleri, iç ve dış çevresi, faaliyet gösterilen endüstri analizi ve işletme türleri konularında teorik ve pratik bilgi sağlanacaktır. İş etiği, sürdürülebilirlik ve kurumsal sosyal sorumluluk konuları gerçek dünya örnekleri ile zenginleştirilerek incelenecek; işletmenin temel fonksiyonları ayrı ayrı değerlendirilerek işletme kavramlarına ve işletme yönetimine bir temel oluşturulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, ders akışı hakkında bilgilendirme ve işletme kavramına genel bakış | |
2 | İşletmenin temel kavramları; coğrafi kapsamına göre işletmeler | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
3 | İşletme çevresi: İşletmenin iç ve dış çevresi | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
4 | SWOT analizi; Porter’ın beş gücü: Endüstri analizi | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
5 | İş etiği; işletme yönetiminde kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı; paydaşlara sorumluluklar | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
6 | Üretilen mal ve hizmet çeşidine göre işletme türleri; hukuki yapısına göre işletme türleri | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
7 | Girişimcilik: Yeni bir işletme kurmak | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
8 | Arasınav | |
9 | İşletmenin yönetim fonksiyonu: Planlama, organize etme, yöneltme, kontrol | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
10 | İşletmenin insan kaynakları fonksiyonu: Planlama, aday araştırma, işe alma, oryantasyon, eğitim, performans değerlendirme, ücretlendirme | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
11 | İşletmenin pazarlama fonksiyonu: Ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
12 | İşletmenin AR-GE fonksiyonu | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
13 | İşletmenin üretim fonksiyonu: Üretim sistemi, üretim yönetimi; üretim süreçlerinde yeni eğilimler | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
14 | İşletmenin muhasebe ve finans fonksiyonu: Temel muhasebe kavramları, tablolar ve tekdüzen muhasebe sistemi; kısa ve uzun dönem yatırım ve finansman kararları | Getman, L., McDaniel, Carl, Shah, A., Reece, M., Koffel, L., Talsma, B., Hyatt, JC., Introduction to Business, Openstax, 2018, ISBN: 978-1-947172-55-5 |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
1
|
10
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
18
|
18
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
|||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.