SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
CG 211 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Okul Öncesi Eğitimde Program Geliştirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 211
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan program ve planları analiz edebilmesi, plan hazırlayabilmesi ve uygulayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Okul Öncesi Eğitim Programıyla ilgili temel kavramlar; okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan programların genel özellikleri, temel ilkeleri ve amaçları; okulöncesi eğitim kurumları günlük etkinlik programında yer alan etkinliklerin planlanması; günlük ve yıllık plan hazırlama konularını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş, dersin tanıtımı | |
2 | Okul öncesi eğitimin amaçları ve ilkeleri | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 9-11 |
3 | 36-72 Aylık Çocuklar için Eğitim Programı Tanımı ve özellikleri | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 12-17 |
4 | Gelişim özellikleri, kazanımlar, göstergeler ve açıklamaları | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 18-36 |
5 | Okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 36-37 |
6 | Okul öncesi eğitim ortamı ve öğrenme merkezleri | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 37-42 |
7 | Etkinlik türleri ve açıklamaları | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 42-49 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Planlar (aylık eğitim planı) | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 49-51 |
10 | Planlar (günlük eğitim akışı planı) | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 51-53 |
11 | Planlar (Etkinlik planı) | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 61-62 |
12 | Okul öncesi eğitimde plan ve programların değerlendirilmesi | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı S. 53-56 |
13 | Okul öncesi eğitimde aile eğitiminin önemi | Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)S. 10-15 |
14 | Okul öncesi eğitimde Okul - Aile İşbirliği | Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER)S. 72-80 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı Ankara, 2013 T.C Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (OBADER) Ankara, 2013 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Nebiha ÇELİK, Özer DAŞCAN (2019) Okul Öncesi Eğitim Programı ve Etkinlik Kitabı, ANI Yayıncılık, Ankara ISBN : 978-605-170-164-6 Prof. Dr Rengin ZEMBAT, Dr. Hilal İlknur TUNÇELİ, Dr. Öğr. Üyesi Ezgi AKŞİN YAVUZ (2019), Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamalar, ANI Yayıncılık, Ankara ISBN : 978-605-170-289-6 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
6
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
|||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.