Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 210 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çocuk, Bilim ve Teknoloji
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 210
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin, bilimin ve teknolojinin çocuğun eğitimindeki ve gelişimindeki önemini kavranmaları, bilim ve teknoloji temelli etkinlikler planlayıp, uygulayabilme becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Teknolojinin çocuğun gelişimindeki önemini kavrayarak eğitimde teknolojiyi kullanabilecektir.
  • Okul öncesi dönemde bilimin önemini açıklayabilecektir.
  • Okul öncesi dönemde bilimsel düşünce ve bilimsel süreç becerilerini açıklayabilecektir.
  • Okul öncesinde bilim ve teknolojiyi kullanarak etkinlik planlayabilecektir.
  • Okul öncesinde bilim ve teknoloji eğitimi için ihtiyaç duyduğu etkinliğe yönelik materyal hazırlayıp uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Çocuk Bilim ve Teknoloji dersi bilimin çocuğun hayatına katkısı, etkinlikleri bilim ile bütünleştirebilme, teknolojinin çocuğun hayatındaki yeri ve çocukla teknolojiyi etkin kullanma ile ilgili becerileri içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Okul Öncesi Dönemde Beyin Gelişimi Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 1, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 3-7.
2 Okul Öncesi Dönemde Bilimsel Düşüncenin Gelişimi ve Bilimsel Süreç Becerileri Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 3, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 7-20.
3 Okul Öncesi Dönemde Teknoloji Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı, Suat Kol, Tüm Kitap
4 Okul Öncesi Dönemde Bilim Eğitimi, Önemi ve Bilim Eğitiminde Yer Alan Temel Bilimsel Alanlar Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 7-20.
5 Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi Öğretim Yöntemleri ve STEM Yaklaşımı Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 4-5.
6 Okul Öncesi Eğitimde Bilim-Teknoloji Temelli Etkinlikler ve Eğitimcinin Rolü Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 12, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 24-31.
7 Bilim Eğitiminde Proje Tabanlı Yaklaşım ve Oyun Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6-8, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, S. 35-245.
8 Erken Çocukluk Eğitiminde Bilim Programları, Öğrenme Merkezleri ve Etkinlikler Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 7-14-16
9 Ara Sınav -
10 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Eğitimi PPT Sunumu, Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6) 35-245.
11 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245.
12 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245.
13 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245.
14 Proje Yaklaşımı Temelli Bilim Etkinliği Uygulama Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi, 2019, Ed: Berrin AKMAN, Gülden UYANIK BALAT, Tülin GÜLER YILDIZ, Bölüm 6, Etkinliklerle Bilim Eğitimi, Efil Yayınevi, Ankara, 2012,) 35-245.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Berrin Akman vd., “Erken Çocukluk Döneminde Fen Eğitimi”, Anı Yayıncılık, Ankara, 2019, (ISBN: 978-605-170-237-7).

Adalet Kandır vd., “Etkinliklerle Bilim Eğitimi”, Efil Yayınevi, Ankara, 2012, (ISBN: 978-605-4579-13-6).

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dr. Ayşe Oğuz Ünver, Dr. Srtaç Arabacıoğlu, Dr. Hasan Zühtü Okulu, "Erken Çocuklukta Fen Eğitimi ve Uygulamaları", Nobel Yayıncılık, Ankara, 2020, (ISBN: 978-605-033-178-3).

Dr. Erdinç Öcal, Dr. Gonca Uludağ, "Erken Çocukluk Dönemi Fen Eğitiminde Drama Uygulamaları", Nobel Yayıncılık, Ankara, 2022, (ISBN: 978-625-417-460-5).

Suat Kol, "Erken Çocuklukta Teknoloji Kullanımı", Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2017, (ISBN: 9786053187851).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
5
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
2
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
6
2
12
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
6
6
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
2
10
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

X
3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

X
9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.