Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

Çocuk Gelişimi (Türkçe)

CG 101 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çocuk Gelişimi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CG 101
Güz
3
2
4
6

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Gösterip yaptırma
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencinin, çocuklardaki fiziksel, psiko-motor ve bilişsel gelişimi izleyebilmesi, gelişimi ölçmeye yönelik araç gereçleri kullanabilmesi amaçlanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Gelişimi betimleyebilecektir.
  • Gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilecektir
  • Gelişimdeki araştırma yöntemlerini kullanabilecektir
  • Gelişim kuramlarını gelişim özellikleriyle bağdaştırabilecektir.
  • Çocukluklarda bedensel, devinimsel ve bilişsel gelişim süreçlerini izleyebilecektir
  • Yaşlara gore çocuğun gelişim özelliklerini açıklayabilecektir.
  • Bebek ve çocuk bakımına dair temel konuları uygulayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders çocuk gelişimine farklı bakış açılarını, gelişimin tüm alanlarıyla okul öncesi dönemdeki aşamalarını kapsamaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı Çocuk Gelişimine Farklı Bakış Açıları Uygulama 1: Doğum Öncesi Gelişim Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:90-120.
2 Gelişimi Etkileyen Etmenler / Uygulama 2: Doğum Öncesi Gelişim Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:90-120.
3 Gelişim Psikolojisinde Araştırma Yöntemleri Uygulama 3: 0-1 Yaşta Gelişim Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:124-143.
4 Gelişimde Temel Kavram ve İlkeler / Uygulama 4: 0-1 Yaşta Bakım Berk E. L (2013). Bebekler ve Çocuklar s:124-143.
5 Gelişim Kuramları / Uygulama 5: 2. Yaşta Gelişim ve Tuvalet Eğitimi Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-80.
6 Gelişim Kuramları / Uygulama 6: 3. Yaşta Gelişim Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-80.
7 Bedensel Gelişim / Uygulama 7: 4. Yaşta Gelişim Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:17-28.
8 Ara Sınav
9 Psiko-motor Gelişim / Uygulama 8: 5. Yaşta Gelişim Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:197-208.
10 Psiko-motor Gelişim / Uygulama 9: 6. Yaşta Gelişim ve 7-8. Yaşta (Okul Çağında) Gelişim Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:197-208.
11 Bilişsel Gelişim Kuramları / Uygulama 10: Engelli Çocuğa Yaklaşım ve Bakım Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-57.
12 Bilişsel Gelişim Kuramları / Uygulama 11: Öğrenci Sunumları Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi. s:31-57.
13 Bilişsel Gelişim / Uygulama 12: Öğrenci Sunumları Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:226-240.
14 Bilişsel Gelişime Öğretimsel Yaklaşımlar / Uygulama 13: Öğrenci Sunumları Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya.Ankara: Gazi.s:31-57.
15 Bilişsel Gelişime Öğretimsel Yaklaşımlar / Uygulama 14: Öğrenci Sunumları Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara: Nobel. s:226-240.
16 Final / Öğrenci Sunumları

 

Ders Kitabı

Jeffrey Trawick-Swith.(2013). Berrin Akman (Çev. Ed.). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim.Ankara. ISBN: 9786051334783

Berk E.L(2013). Bebekler ve Çocuklar, Nobel Yayıncılık, Ankara  ISBN: 9786051334042

Senemoğlu, N.(2005).Gelişim, Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara. ISBN :9786051701943

Önerilen Okumalar/Materyaller

Der;Onur, B.(2010). Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi ISBN:9789755330686

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
3
45
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
7
14
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
10
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
1
15
15
    Toplam
174

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

X
2

Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

X
4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

X
5

Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

X
8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

X
10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir

13

Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.