İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    TS 225 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Akılcı İlaç Kullanımı
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TS 225
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders ile öğrencinin akılcı ilaç kullanımının önemi ve akılcı olmayan ilaç tedavisi örnekleri ile akılcı olmayan ilaç kullanımının nedenleri ve sonuçlarını öğrenmeleri, akılcı olmayan ilaç kullanımının önlenmesi, akılcı ilaç tedavisi için uygulama ilkeleri hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Akılcı ilaç kullanımının önemini açıklayabilecektir.
    2Akılcı ilaç kullanımına yönelik ülkemizdeki ve dünyadaki uygulamaları sayabilecektir.
    3Akılcı ilaç kullanımı ve farmakoekonomik verilerin klinik durumlardaki önemini açıklayabilecektir.
    4Akılcı olmayan ilaç kullanımının nedenleri ve sonuçlarını sayabilecektir.
    5Özel hasta gruplarında (yaşlılarda, çocuklarda, hamilelerde ve psikiyatride) akılcı ilaç kullanımının özelliklerini tanımlayabilecektir.
    Ders Tanımı Akılcı ilaç kullanımının tanımı, ilkeleri, farmakoekonomi, klinik örnekler

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Dersin tanıtımı, giriş, amaç, öğrenim hedefleri
    2 İlaçların uygulanma yolları Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    3 İlaçların Emilimi, Dağılımı, Biyotransformasyonu, Metabolizması ve Atılımı Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    4 İlaçların Etkisini Değiştiren Faktörler, İlaç Etkileşimleri Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    5 Akılcı İlaç Kullanımı Nedir Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    6 Akılcı İlaç Kullanım İlkeleri Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    7 Türkiye’de ve Dünyada Akılcı İlaç Kullanımı Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    8 Ara Sınav
    9 Sağlık Hizmeti Sunanların ve Hizmet Alanların Akılcı İlaç Kullanımındaki Rolleri Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    10 Akılcı Olmayan İlaç Kullanımı Sonuçları Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    11 Farmakoekonomi Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    12 Özel Hasta Grubunda Akılcı İlaç Kullanımı Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    13 Akılcı Antibiyotik Kullanımı Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    14 Olgu Tartışmaları Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    15 Olgu Tartışmaları Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    16 Final

     

    Ders Kitabı Nafiz Akman, Özgür Sürenkök. Hidroterapi ve akuatik rehabilitasyon. Haberal Eğitim Vakfı, 2006
    Önerilen Okumalar/Materyaller Prof.Dr. Zeki Karagülle. Balneoloji ve Kaplıca Tıbbı, Nobel Tıp Kitabevi, 2002

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    5
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    1
    15
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    5
    1
    5
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    1
    18
    18
        Toplam
    80

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    X
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    X
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    X
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin