SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
TS 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlıkta Araştırma Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 206
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; bilim ve bilimsel araştırma hakkında bilgi edinmesi; araştırma konusunu ve yöntemini belirleme, geliştirme, projelendirme ve sonuçlandırma aşamalarını kavraması; veri toplamada kullanılan yöntemleri, geçerli ve güvenilir veri toplamak için yapılması gerekenleri kavraması; toplanan verilerin istatistiksel analizi konusunda bilgi edinmesi; sunulan bulguları anlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders: Bir araştırmanın temel ilke ve niteliklerini, araştırma tiplerinin kavramayı, bir araştırmayı planlamayı, veri toplamayı ve bu verilerin yorumlanmasını kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Araştırmanın temel ilkeleri ve nitelikleri | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali |
2 | Epidemiyoloji ve Etiyoloji | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 3-5 |
3 | Araştırma yöntemleri 1 | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 5-7 |
4 | Araştırma yöntemleri 2 | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa:7 -9 |
5 | Araştırma projelendirme ve yürütme | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa:10-13 |
6 | Analiz ve Değerlendirme | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 3-13 |
7 | Araştırma Raporu Hazırlama | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 3-15 |
8 | Araştırma Rapor sunumu | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 1-15 |
9 | Araştırma Rapor sunumu | İzmir Ekonomi Üniversitesi Kütüphanesi |
10 | Araştırma Rapor sunumu | Planlanan hipoteze göre veri toplama formu ile |
11 | Araştırma Rapor sunumu | Planlanan hipoteze göre veri toplama formu ile |
12 | Araştırma Rapor sunumu | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 15-32 |
13 | Araştırma Rapor sunumu | T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Sağlık Hizmetleri Tıbbi sekreterlik/ istatistik ve araştırma öğrenme meteryali sayfa: 15-32 |
14 | Proje Poster Sunumu | Microsoft office excel tablo ve grafik oluşturma için eğitim videoları |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | Öğretim elemanının notları ve göstereceği kaynaklar |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu Hatipoğlu Yayıncılık, 6. baskı 2013. ISBN: 9789757527930 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
16
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
42
|
42
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
|||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ PROJELERİ
"Sağlığın Geliştirilmesi Projeleri" dersini seçen öğrenciler; “Sağlık Okuryazarlığı”, "Marka Tercihini Etkileyen Faktörler", "Cinsel Sağlığa Yönelik Bilgi ve Tutum" ve "Akıllı Telefon Bağımlılığı"
İEÜ, SAĞLIKTA EŞREFPAŞA HASTANESİ’YLE EKOL YARATACAK
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), sağlık eğitiminde yeni bir ekol yaratma adımlarında Eşrefpaşa Hastanesi’yle birlikte yol alacak. Kuruluşu tamamlanan ve bu yıl eğitime