SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Sağlık ve Fotoğraf Projeleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 150
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin temel fotoğrafçılık, kompozisyon ve görsel analiz yeteneğini geliştirebilmek; fotoğrafı bir kayıt ve yaratıcılık aracı olarak sağlık bilimlerinde kullanabilmesini ve projeler üretebilmesini sağlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Fotoğraf, icadından günümüze hayatın her alanında yer almıştır. Doğum, düğün gibi özel günlerin veya gündelik hayatın akışının fotoğraflanması bir kültür haline gelmiştir. Fotografik kayıtlar sayesinde başka coğrafyalara ve hatta uzaya dair bilgi ediniriz. Bilimsel araştırmaların önemli kalemlerinden biri görsel kayıtlardır. Yanı sıra, fotoğraf estetik bir form ve görsel bir iletişim dili olarak da güçlü bir medyadır. Bu derste fotoğrafın toplum, kültür, bilim ve sanat bağlamındaki yeri ve önemi ele alınacaktır. Öğrenciler sağlık bilimleri ile sanatı yeni bir bilgi ve iletişim ağı olarak ele alıp, çok yönlü düşünebilecek ve projeler üretebilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtımı, gözlem ve açıklama | Ian Haydn Smith, “Fotoğrafın Kısa Öyküsü”. S.1-12 | |
2 | 19. ve 20. yüzyıl fotoğraf tarihi | Ian Haydn Smith, “Fotoğrafın Kısa Öyküsü”. S.12-43 | |
3 | Fotoğrafta kompozisyon kuralları | Faruk Akbaş, “Fotoğrafta Pratik Kompozisyon”. S.34-197 | |
4 | Görsel kodlar ve görüntü analizi | John Berger, “Görme Biçimleri”. S.7-34 | |
5 | Kültür, sanat ve psikolojide renklerin anlamları | Pelin Gülşen, “Renkler: Tarih-Kültür-Sanat-Psikoloji”, Destek Yayınları, 2021. Psikoloji bölümü. S.27-81 | |
6 | Fotoğraf projesi üretim aşamaları | Ian Haydn Smith, “Fotoğrafın Kısa Öyküsü”. S.156-187 | |
7 | Bir bellek kaydı olarak fotoğrafın ve fotoğrafçının önemi | D. Draaisma, “Bellek Metaforları”, s. 143-164 | |
8 | Fotoğrafın gündelik hayatta kullanımı | A. Abensour, “Bellek”, s.80-86 | |
9 | Bir sanat formu olarak fotoğraf | Ian Haydn Smith, “Fotoğrafın Kısa Öyküsü”. 190-215 | |
10 | Fotoğrafın bilimsel kullanımı | Gülderen Bölük, “Bilimin hizmetinde fotoğraf ve fotoğrafçılık”. Foto Müze podcast. | |
11 | Sağlık konusunda üretilmiş fotoğraf çalışmaları | D. Draaisma, “Bellek Metaforları”, s. 164-178 | |
12 | Pandemi konusunda üretilmiş fotoğraf çalışmaları | Magnum fotoğraf ajansı “pandemic” başlıklı çalışmalar. https://www.magnumphotos.com/?s=pandemic | |
13 | Fotoğraflar nasıl sergilenmeli ve sunulmalı | John Suler&Richard Zaria, “Görme Biçimi Olarak Fotoğraf”, s. 363-410 | |
14 | Öğrenci Sunumları | ||
15 | Öğrenci Sunumları | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Alexandre Abensour, “Bellek”, Fol Kitap, 2022 ISBN-13 : 978-6258411607 Douwe Draaisma, “Bellek Metaforları”, Metis Yayıncılık, 2014. ISBN-13 : 978-9753426176 Faruk Akbaş, “Fotoğrafta Pratik Kompozisyon”. Say Yayınları, 2018. ISBN: 9754687071 Gülderen Bölük, “Bilimin hizmetinde fotoğraf ve fotoğrafçılık”. Foto Müze podcast. https://acikradyo.com.tr/foto-muze/bilimin-hizmetinde-fotograf-ve-fotografcilik Ian Haydn Smith, “Fotoğrafın Kısa Öyküsü”, Hep Kitap, 2018. ISBN-13 : 978-6051922416 John Berger, “Görme Biçimleri”. Metis Yayınları, 2023. ISBN-13: 978-9753420839 Oğuz Tanrıdağ, “Beyinde Estetik ve Sanat Hareleri”, Üsküdar Üniversitesi Yayınları, 2022. ISBN: 978-605-9596-64-0 Özge Özdemir, “Geçmişin İzleri: Altmışlı ve Yetmişli Yılların Kolektif Belleği”, İletişim Yayınları, 2023. ISBN-13 : 978-9750534898 Pelin Gülşen, “Renkler: Tarih-Kültür-Sanat-Psikoloji”, Destek Yayınları, 2021. ISBN-13 : 978-6254411991 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
|||||
Proje |
1
|
70
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı | |||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
1
|
32
|
32
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..