29 KASIM TIBBİ SEKRETERLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
İlk Yardım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 120
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilerin ilk yardım gerektiren durumlarda kazazedeye olay yerinde ve çevre olanaklarından yararlanarak, kişinin sağlığının daha kötüye gitmesini önlemek için ilaçsız uygulama yapabilmeleri ve triajı gerçekleştirebilmeleridir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste genel ilk yardım bilgileri verilir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtımı ve İlk yardım genel bilgileri | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 08-37. | |
2 | Vücut sistemleri | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 211-223. | |
3 | Yabancı cisim aspirasyonu yetişkin | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020,40-48. | |
4 | Yabancı cisim aspirasyon çocuk ve bebek | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 40-48. | |
5 | Solunum acilleri | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 75-82. | |
6 | Yetişkinlerde temel yaşam desteği ve OED kullanımı | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 59-74. | |
7 | Çocuk ve bebeklerde temel yaşam desteği ve OED kullanımı | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 59-74. | |
8 | ARA SINAV | ||
9 | Tıbbi aciller | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 125-135. | |
10 | Dolaşım acilleri ve kanamalar | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 49-58. | |
11 | Yaralanmalar | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 85-106. | |
12 | Kafa, boyun ve vertebra yaralanmaları | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 107-116. | |
13 | Çevresel aciller | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 136-153. | |
14 | Zehirlenmeler | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020, 154-173. | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | The Canadian Red Cross, Comprehensive Guide for First Aid & CPR, 2020. ISSN: 978-1-55104-709-6. Başar Candar, İlk ve Acil Yardım (İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevi, 2022). ISBN: 9786257291675. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | AHA - Basic life Support, ERC - Basic life Support, Red Cross- Basic Life Support, International first aid and resuscitation guidelines 2020. International first aid and resuscitation guidelines 2020 ISBN: 1303500 05/2016 E |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
32
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
Toplam |
90
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..