SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
TS 107 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Davranış Bilimleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 107
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini kavraması, küçük gruplarda bireylerarası etkileşimlerin özelliklerini ve bunun iş yaşamına etkileri konusunda farkındalık kazanmasını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders insan davranışını etkileyen bireysel, sosyal ve kültürel faktörleri, insanların davranış problemlerini ve bunlarla baş etme yöntemlerini kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Davranış Bilimlerine Giriş-Temel Kavramlar | Güney S.(2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.13-21 |
2 | Kültür ve Kültürel Değişme | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.23-50 |
3 | Sosyal Etki ve Uyma | Kağıtçıbaşı Ç. (2010) Yeni İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Koç Üniversitesi s.67-100 |
4 | Sosyal Yapı ve Sosyal İlişkiler | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.65-81 |
5 | Duyum ve Algılama | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları.ss.121-134 |
6 | Öğrenme | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları.ss.105-119 |
7 | Düşünme ve Problem Çözme | Cüceloğlu D. (2006) İnsan ve Davranışı, İstanbul:Remzi Kitabevi ss. 229-286 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Güdülenme ve Heyecan | Cüceloğlu D. (2006) İnsan ve Davranışı, İstanbul:Remzi Kitabevi ss. 403-430 |
10 | Kişilik ve Benlik | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.183-200 |
11 | Kişilik Kuramları | Güney S. Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.183-200 |
12 | Kişilik Kuramları | Güney S. (2011)Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.183-200 |
13 | Davranış Bozuklukları | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.299-313 |
14 | Stres ve Stresle Başa Çıkma | Güney S. (2011) Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınlarıs.315-350 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | Güney S. (2011). Davranış Bilimleri. Ankara: Nobel Yayınları ISBN: 9786051335087 Cüceloğlu D. (2016). İnsan ve Davranışı, İstanbul: Remzi Kitabevi ISBN: 9789751418692 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Morgan C.,T. (2013) Psikoloji’ye Giriş, Eğitim Yayınevi, Editör: Karakaş Sirel, Rükzan Eski. ISBN:9789758890705.ss.171-220, 285-304. Kağıtçıbaşı Ç. (2010) Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Koç Üniversitesi ISBN:9789755030029 ss.67-100 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
8
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
|||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ PROJELERİ
"Sağlığın Geliştirilmesi Projeleri" dersini seçen öğrenciler; “Sağlık Okuryazarlığı”, "Marka Tercihini Etkileyen Faktörler", "Cinsel Sağlığa Yönelik Bilgi ve Tutum" ve "Akıllı Telefon Bağımlılığı"
İEÜ, SAĞLIKTA EŞREFPAŞA HASTANESİ’YLE EKOL YARATACAK
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), sağlık eğitiminde yeni bir ekol yaratma adımlarında Eşrefpaşa Hastanesi’yle birlikte yol alacak. Kuruluşu tamamlanan ve bu yıl eğitime