İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    CG 216 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Davranış Yönetimi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    CG 216
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste öğrencilerin davranışa yönelik yaklaşımları öğrenmesi, hedef davranışı bilmesi, davranış yönetme tekniklerini tanıması, davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene yardımcı olabilmesi, değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene destek olmayı öğrenmesi amaçlanmaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Davranışa yönelik yaklaşımları açıklayabilecektir.
    2Hedef davranışı tanımlayabilecektir.
    3Hedef davranışın ölçümünü yapabilecektir.
    4Davranış yönetme tekniklerini tanıyabilecektir.
    5Davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene destek olabilecektir.
    6Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliği sağlamaya yardımcı olabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders davranışa yönelik yaklaşımlar, çocuklarda görülen davranış problemleri ve bunları yönetme teknikleri, olumlu davranış kazandırma ve olumsuz davranışları azaltma yöntemlerini içermektedir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Temel Kavramlar Cüceloğlu, D. (2015). İnsan ve davranışı. Remzi Kitabevi.s: 50-65
    2 Davranışa Yönelik Yaklaşımlar (Kuramlar) Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 2-20
    3 Davranışa Yönelik Yaklaşımlar (Kuramlar) Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 2-20
    4 Çocuklarda Olumsuz Davranışları Belirleme (Hedef Davranışı Belirleme) Hedef Davranışın Ölçümü Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 40-62
    5 Çocuklarda Olumsuz Davranışları Belirleme-Olgu Tartışması Öğretim elemanının vereceği olgular
    6 Davranış Kaydı Teknikleri Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 68-105
    7 Ara Sınav
    8 Davranış Sağaltımı Planlama Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 173-210
    9 Davranış Sağaltımı Planlama Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 173-210
    10 Çocuklarda Olumlu Davranış Kazandırma Süreci Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 213-255
    11 Çocuklardaki Olumsuz Davranışların Azaltılması Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s:293-327
    12 Çocuklarda Olumsuz Davranış Azaltılması-Olgu Tartışma Öğretim elemanının vereceği olgular
    13 Davranışta Kalıcılık ve Genelleştirme Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s:293-327
    14 Davranış Değiştirme Sürecinde Aile Öğretim elemanın derlediği kaynaklar-Ders notları
    15 Değerlendirme Öğretim elemanının vereceği olgular
    16 Final

     

    Ders Kitabı

    Alberto, P.A. (2015) Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları ISBN:978-605-133-94-1

    Cüceloğlu D. (2018).İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. ISBN:978-975-14-1869-2

     

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Özyürek M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara ISBN:9789754992427

     

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    1
    4
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    10
    Portfolyo
    Ödev
    1
    21
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    1
    15
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    5
    5
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    15
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    9
    9
    Final Sınavı
    1
    10
    10
        Toplam
    86

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    X
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    X
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    X
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin