![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
CG 223 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Aile Eğitimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 223
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğrencilerin ailelerini eğitim sürecine nasıl ve ne şekilde dahil edeceklerini ve aile katılımlarını nasıl gerçekleştireceklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders okul öncesi eğitim kurumlarındaki öğrencilerin ailelerine yönelik eğitimlerin nasıl düzenleneceğini kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı, Ailenin Genel Yapısı ve Farklı Aile Türleri | Aile Eğitimi, Anadolu Ünv. Yayınları S.6 |
2 | Ailelerde Sık Karşılaşılan Sorunlar | Aile Eğitimi, Anadolu Ünv. Yayınları S. 174-195 |
3 | Çocuklarda Problem Davranışlar ve Ailelerin Desteklenmesi, Anne-Baba Tutumları | Aile Eğitimi, Anadolu Ünv. Yayınları S.195 |
4 | Çocuklarda Problem Davranışlar ve Ailelerin Desteklenmesi, Sosyal ve Duygusal Gelişimin Problem Davranışlarla İlişkisi | Aile Eğitimi, Anadolu Ünv. Yayınları S.195 |
5 | Çocuklarda Görülen Uyum ve Davranış Sorunları | Aile Eğitimi, Anadolu Ünv. Yayınları S.203 |
6 | Ailelerde Özel Gereksinimli Bireylere Yönelik Farkındalık Oluşturma | Aile Eğitimi ve Katılımı, Hedef Yayıncılık,S 224 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Disiplin Kavramı ve Çocukta Olumlu Tutum Geliştirme | Okul Öncesi Eğitim Programi İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Obader) S. 33 |
9 | Aile Eğitiminin Önemi, Amacı, İlkeleri, Aile Eğitimi Çalışmalarının Özellikleri, Uygulama Süreci ve Değerlendirilmesi | Okul Öncesi Eğitim Programi İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Obader) S. 25-31 |
10 | Aile Eğitimi ve Katılımının Kapsamı | Aile Eğitimi, Anadolu Ünv. Yayınları S. 104 |
11 | Aile Eğitimi ve Katılımını Planlama ve Uygulama | Aile Eğitimi, Anadolu Ünv. Yayınları S. 107 |
12 | Aile Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler | Okul Öncesi Eğitim Programi İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Obader) S. 72-76 |
13 | Aile Katılımı Çalışmaları (Aile ile İletişim Etkinlikleri) | Okul Öncesi Eğitim Programi İle Bütünleştirilmiş Aile Eğitimi ve Katılımı, Hedef Yayıncılık,S 172 |
14 | Ailenin Eğitim Etkinliklerine Katılımı, Baba Katılımı | Okul Öncesi Eğitim Programi İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Obader) S. 84-90 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Aile Eğitimi ve Katılımı, Hedef Yayıncılık, Ankara 2020, ISBN:978-605-9877-94-7 T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Okul Öncesi Eğitim Programı İle Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (Obader), Ankara, 2013 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
4
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
11
|
11
|
Final Sınavı |
1
|
11
|
11
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
|||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8902_1_th.jpeg)
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
![Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7466_1_th.jpeg)
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
![Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7737_1_th.jpeg)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
![Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7738_1_th.jpeg)
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
![Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/content/bos.png)
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
![ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6514_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
![ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6515_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
![ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6513_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.