![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
CG 205 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çocuk ve Drama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 205
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; okul öncesi dönemde yöntem olarak dramayı kullanabilme ve uygulayabilme becerilerini geliştirerek, başka yöntem ve teknikerle destekleyebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; çocukların eğitiminde dramayı kullanarak planlanabilecek etkinlik uygulamalarını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma, Beklenti, Önerilerin ve Ders İzlencesinin Paylaşılması, Bireysel Özellikler, Bireysel Özelliklerin Tanınması | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 2-41, Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 29-36 |
2 | Bireyler Arası İletişim ve Etkileşim, Gruplar Arası İletişim ve Etkileşim | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 2-41, Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 29-36 |
3 | Duyu Çalışmaları / Dramanın Tanımı, Bileşenleri Temel Kavramlar | Çocuk ve Drama Kitabı 1-30 İzge Yayıncılık |
4 | Yaratıcı Dramanın Oyunla İlişkisi, Oyunun özellikleri, Rol Oynama ve Doğaçlama Kavramları | Eğitimde Yaratıcı Drama Kitabı Sayfa: 62-64, 355-358 |
5 | Dramada Teknikler | Çocuk ve Drama Kitabı 67-85 İzge Yayıncılık |
6 | Dramatik Kurgunun Bileşenleri | Eğitimde Yaratıcı Drama Kitabı Sayfa 143-158 (YKY) |
7 | Öğretme-Öğrenme Yöntemi Olarak Drama | Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya, Eğiten Kitap, Sayfa 109-124 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcı Drama ve Sanat Eğitimi | Okul Öncesi Eğitimde Drama Teoriden Uygulamaya Kitap Sayfa; 91-205 Drama Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya, Eğiten Kitap, Sayfa 55-70 |
10 | Çocuk Edebiyatı ve Drama | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
11 | Yaratıcı Drama Yöntemiyle Ders Planı Oluşturma, Uygulama, Tartışma ve Sunum | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
12 | Yaratıcı Drama Yöntemiyle Ders Planı Oluşturma, Uygulama, Tartışma ve Sunum | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
13 | Yaratıcı Drama Yöntemiyle Ders Planı Oluşturma, Uygulama, Tartışma ve Sunum | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
14 | Yaratıcı Drama Yöntemiyle Ders Planı Oluşturma, Uygulama, Tartışma ve Sunum | Drama, Editör Tolga ERDOĞAN, Eğiten Kitap Sayfa; 109-127 |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Adıgüzel,Ö. (2018) Eğitimde yaratıcı drama. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları Erdoğan, T. (Ed.) (2015). Okul öncesinden ilköğretim kuramdan uygulamaya drama. Ankara: Eğiten Yayıncılık. McCaslin, N. (2016). Yaratıcı drama sınıf içinde ve dışında. (Çev. Ed. P. Özdemir Şimşek). Ankara: Nobel Yayıncılık. Üstündağ, T. (2012). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Yayıncılık. Metinnam, İ., Karaosmanoğlu, G. (2021)Çocuk ve Drama. Ankara: İzge Yayıncılık. Kolektif, Meraklısına Drama Atölyeleri. (2021). İstanbul: Altın Kitaplar Yayıncılık |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
5
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
18
|
18
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
15
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
160
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
|||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8902_1_th.jpeg)
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
![Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7466_1_th.jpeg)
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
![Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7737_1_th.jpeg)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
![Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7738_1_th.jpeg)
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
![Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/content/bos.png)
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
![ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6514_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
![ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6515_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
![ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6513_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.