![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Çocuk Gelişimi (Türkçe)
CG 105 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 105
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin sınıf yönetimi için ihtiyaç duyduğu ve çocuğun gelişimine uygun materyalleri tasarlaması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi öğrencilerin alanıyla ilgili teknolojileri öğrenerek ve çocukların ilgi ve ihtiyaçlarına uygun olarak materyaller tasarlamalarını içermektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, öğretim teknolojisi ile ilgili temel kavramlar | “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı“ (Mustafa Sarıtaş-Pegema Yayıncılık) kitabı sayfa: 1-13 |
2 | Öğretim ortamları ve materyal tasarımı | “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı“ (Mustafa Sarıtaş-Pegema Yayıncılık) kitabı sayfa: 37-53 |
3 | Öğretimde yararlanılan araç-gereçler ve etkili kullanımı | “Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı“ (Mustafa Sarıtaş-Pegema Yayıncılık) kitabı sayfa: 55-105 |
4 | Eğitsel materyallerin erken çocukluk dönemi gelişimine katkıları (fiziksel, zihinseli dil, sosyal, duygusal) | "Eğitimde Araç Gereç Geliştirme" Editör Miray ÖZÖZDEN DANACI (2015) Eğiten Kitap Sayfa; 43-53 |
5 | Erken çocukluk eğitiminde materyal geliştirme süreci ve ilkeleri | "Eğitimde Araç Gereç Geliştirme" Editör Miray ÖZÖZDEN DANACI (2015) Eğiten Kitap Sayfa; 125-132 |
6 | Özel eğitimde materyal geliştirme | |
7 | Ara sınav | |
8 | Eğitici oyuncak nasıl tasarlanır ? Erken çocukluk döneminde gelişim alanlarına göre tasarlanacak kavrama uygun eğitim materyalinin belirlenmesi | Öğretim elemanının verdiği kavram doğrultusunda planlanan eğitim materyalinin çizim olarak ya da yazılı olarak derse getirilmesi |
9 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | Öğretim elemanının verdiği konu doğrultusunda planlanan eğitim materyalinin çizim olarak ya da yazılı olarak derse getirilmesi |
10 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
11 | Erken çocukluk dönemi için verilen kavrama ve gelişim alanına uygun materyali tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
12 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
13 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | Öğretim elemanının verdiği konu doğrultusunda planlanan eğitim materyalinin çizim olarak ya da yazılı olarak derse getirilmesi |
14 | Erken çocukluk dönemi için verilen konuya uygun materyal tasarımı | Öğretim elemanının onayladığı materyal ile ilgili hazırlığın yapılarak derse gelinmesi |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Sarıbaş, M. (2007) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara, Eğitimde Araç Gereç Geliştirme, Editör Miray ÖZÖZDEN DANACI (2015) Eğiten Kitap |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İşman, A. (2011) Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Pegem Akademi, Ankara, Çocuklarda Sanat ve Yaratıcılığın Gelişimi, Nobel Yayınları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
5
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
2
|
12
|
24
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
160
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanına katkı sağlayacak araç gereçleri oluşturur, farklı etkinliklerde kullanımını sağlar, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Çocuklar ve aileleri ile doğru, anlaşılır ve açık iletişim kurar; düşünce, bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Özel eğitime gereksinimi olan çocukların gelişim ve öğrenmesini geliştirecek becerilere sahiptir |
X | ||||
13 | Çalışma ortamında sorumlu olduğu bireylerin gelişmesine yönelik çalışmalar planlayıp yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8902_1_th.jpeg)
Çocuklar İçin ‘Güvenli Gıda’ Zirvesi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), 20 Kasım Dünya Çocuk Hakları Günü’nde örnek bir etkinliğe imza atarak ‘Çocuklar İçin Güvenli Gıda Sempozyumu’ düzenledi.
![Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7466_1_th.jpeg)
Virüsten kaçarken obeziteye yakalanmayın
Günlük yaşamı olumsuz etkileyen ve toplumu yeniden evde vakit geçirmeye zorlayan koronavirüs, özellikle çocuklar ve gençleri hareketsiz bıraktı. İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ)
![Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7737_1_th.jpeg)
Depremzede çocuklar için 300 adet ‘terapi’ kuklası
İzmir’de meydana gelen 6.6 büyüklüğündeki depremden etkilenen çocukların psikolojik terapilerinde kullanılacak parmak kuklalar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ) hazırlandı.
![Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/7738_1_th.jpeg)
Çocuğunuz için yaratıcı anne baba olma zamanı
Koronavirüs nedeniyle eve kapanan çocukların sağlıklı bir süreç yaşamaları için İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişim Programı Öğretim
![Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/content/bos.png)
Çocuklar, yeni yıl hediyelerini kendileri yaptı
İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) akademisyen ve öğrenciler, Koruncukköy Urla’daki çocuklarla “Çoraptan Bebek Tasarımı Atölyesi”nde bir araya geldi.
![ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6514_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - NEŞELİ DERE TİYATROSU
Anasınıfı öğrencileri, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Çocuk Gelişimi Programı öğrencilerinin rol aldığı “Neşeli Dere” adlı çocuk müzikaliyle tiyatronun
![ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6515_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - KİTAP BAĞIŞI
Çocuk Gelişimi Bölümü Öğrencilerinden "Çocuk Gibi Bak" projesine Kitap Bağışı Çocuk Edebiyatı ve Medya dersi kapsamında başlatılan kitap toplama kampanyası için toplanan kitaplar
![ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/6513_1_th.jpeg)
ÇOCUK GELİŞİMİ - İEU III. GELENEKSEL ÇOCUK ŞENLİĞİ
Türkiye’nin geleceği çocuklar, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde sokak oyunlarıyla tanıştı. Çocuk Gelişimi Programında okuyan öğrencilerin tasarladıkları oyuncaklarla oynadı ve bilimsel aktiviteler yaptı.