![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Yaşlı Bakımı (Türkçe)
YB 208 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Fiziksel Rehabilitasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
YB 208
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersi alan öğrenciler tarafından fiziksel rehabilitasyonun özelliklerini ve önemini açıklaması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Yaşlılık fizyolojisi ve yaşlanmanın sistemlere etkisi, Egzersizin sistemler üzerine etkileri, Yaşlıda düzenli fiziksel aktivitenin etkileri, Fiziksel aktivite ve kas-iskelet sistemi hastalıkları, Yaşlılarda uygulanacak egzersiz programlarının ilkeleri ve teknikleri, Vücut mekanikleri, Solunum sistemi ve egzersizleri |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Yaşlanmanın Sistemler Üzerine Etkileri | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 278-298 |
2 | Egzersiz Fizyolojisine Giriş | Egzersiz Fizyolojisi Emin Ergen S 49-83 |
3 | Egzersiz ve Vücut Biyomekaniği | Egzersiz Fizyolojisi Emin Ergen S 1-25 |
4 | Yaşlılarda Sağlığın Korunması ve Fiziksel Aktivite | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 99-138 |
5 | Terapötik Egzersiz | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 148-150 |
6 | Kas İskelet Sisteminin Değerlendirilmesi ve Antropometrik Ölçümler | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 634-643 |
7 | Yaşlılarda Uygulanacak Egzersiz Programları İlkeleri ve Egzersizin Yararları | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 681-697 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Yaşlılarda fiziksel aktiviteye katılmanın getireceği riskler | Yaşlı Sağlığı ve Bakımı, Prof.Dr.Ayfer Karadakovan 162-167 |
10 | Normal Eklem Hareketi ve Kuvvetlendirme Egzersizleri | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 184-185 |
11 | Yaşlılarda Osteoartrit | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 661-668 |
12 | Yaşlılarda Osteoporoz | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 735-740 |
13 | Obezite, Kilo Kontrolü Ve Fiziksel Aktivite Alkol, Sigara Kullanımı Ve Sağlık | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 457-466 |
14 | İmmobilizasyon Komplikasyonları | Geriatri ve Gerontoloji-Prof.Dr Servet Arıoğul-S 645-654 |
15 | Final Sınavı | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Prof. Dr Servet Arıoğul, Geriatri ve Gerontoloji; MN Medikal & Nobel; 2006, ANKARA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
10
|
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
92
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar, yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyokültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler ve temel düzeyde rehabilitasyon programını planlayarak uygular. |
|||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz evi, bakım evi vb.) açıklar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8071_1_th.jpeg)
SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL
Giderek yaşlanan dünyada yaşlı sağlığının önemini anlamak ve artan yaşla birlikte biyopsikososyal değişikliklere yönelik sunulan hizmet olanaklarını çeşitlendirip sürekli hale getirmek en
![Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8583_1_th.jpeg)
Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı
Yaşlanmayla birlikte artan diş kayıplarına ve diş sorunlarına dikkat çekmek ve ileri yaş bireylerde ağız ve diş sağlığının sürdürebilmesini sağlamak amacıyla “Türk
![YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8582_1_th.jpeg)
YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Yaşlı Bakımı Programı olarak tüm dünyayı etkisi altına alan Covid 19 pandemisinin özellikle yaşlı bireyler üzerinde yol açtığı fiziksel