![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Yaşlı Bakımı (Türkçe)
YB 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sosyal Rehabilitasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
YB 206
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sağlıklı yada hasta yaşlı bakımında ihtiyaç duyulabilecek her türlü sosyal rehabilitasyon tekniklerininin, dersi alan öğrenciler tarafından kavranması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yaşam boyu sağlığın ve sağlıklı yaşlanmanın önemi, bu bağlamda yaşlılıkta ortaya çıkabilecek psiko-sosyal sorunların tanımlanması, belirlenmesi ve bu konuda başa çıkma mekanizmalarının geliştirilmesi, güçlendirilmesi amacıyla yaşlı bireyin becerilerinin korunması ve sürdürülmesi konularını kapsamaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı, Sosyal Rehabilitasyona Giriş | |
2 | Sosyal Rehabilitasyon tanımı ve kapsamı. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.s 2-8 |
3 | Yaşlılarda sosyal rehabilitasyon. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 8-12 |
4 | Yaşlılıkta ilişkiler ve Sosyal Destek | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 12-22, 82 |
5 | Yaşlılıkta Öz Güven | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 32-54 |
6 | Yaşlılıkta Motivasyon | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 56-74 |
7 | Yaşlılıkta Becerileri Koruma ve Geliştirme | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 124-139 |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV |
9 | Yaşlılıkta İhmal, İstismar ve Şiddet | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s 124- 146 |
10 | Disiplinlerarası Ekip Çalışması | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 152-171 |
11 | Yaşlılarda sosyal hizmetler. | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 104-117 |
12 | Hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktiviteleri | Prof. Dr Servet Arıoğul, Geriatri ve Gerontoloji; MN Medikal & Nobel;2006. , ANKARA |
13 | Hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktiviteleri | Psiko-Sosyal Rehabilitasyon, 2016, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. s. 178-190 |
14 | Hobi ve boş zamanlarını değerlendirme aktiviteleri | Yaşlılık ve Yaşlılara Sunulan Sosyal Hizmetler, Fırat Saglık Hizmetleri Dergisi, Cilt:4, Sayı:12 (2009) |
15 | Genel tekrar | |
16 | final |
Ders Kitabı | Prof. Dr Servet Arıoğul, Geriatri ve Gerontoloji, MN Medikal & Nobel;2006., ANKARA ISBN-ISSN: 975-567-037-8 Doç. Dr. Gülbahar BAŞTUĞ, Yaşlılarda Psikolojik ve Sosyal Rehabilitasyon, Hedef Yayıncılık, 2018, Ankara, ISBN: 978-605-9877-54-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Demanslı Yıllara Değer Katan Aktiviteler, Ergoterapi Aktiviteleri, Uğraş Terapisi Aktiviteleri, Rehabilitasyon Aktiviteleri, İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İBB Basımevi, 2009, İstanbul online: https://saglik.ibb.istanbul/wp-content/uploads/2015/03/demansl%C4%B1-y%C4%B1llara-de%C4%9Fer-katan-aktiviteler.pdf |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
5
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
11
|
11
|
Final Sınavı |
1
|
18
|
18
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar, yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyokültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler ve temel düzeyde rehabilitasyon programını planlayarak uygular. |
X | ||||
13 | Yaşlı bakımına yönelik hukuki uygulamaları ve destek sistemlerini (huzurevi, gündüz evi, bakım evi vb.) açıklar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8071_1_th.jpeg)
SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL
Giderek yaşlanan dünyada yaşlı sağlığının önemini anlamak ve artan yaşla birlikte biyopsikososyal değişikliklere yönelik sunulan hizmet olanaklarını çeşitlendirip sürekli hale getirmek en
![Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8583_1_th.jpeg)
Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı
Yaşlanmayla birlikte artan diş kayıplarına ve diş sorunlarına dikkat çekmek ve ileri yaş bireylerde ağız ve diş sağlığının sürdürebilmesini sağlamak amacıyla “Türk
![YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8582_1_th.jpeg)
YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Yaşlı Bakımı Programı olarak tüm dünyayı etkisi altına alan Covid 19 pandemisinin özellikle yaşlı bireyler üzerinde yol açtığı fiziksel