SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Yaşlı Bakımı (Türkçe)
YB 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yaşlılarda Fiziksel Aktivite
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
YB 106
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin sonunda öğrencilerin, fiziksel aktivitenin sağlıkla ve yaşlılıkla olan ilişkisini kavraması amaçlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders: Fiziksel aktivite ve sağlık ilişkisini, fiziksel aktivitenin kardiovasküler risk faktörleri, obezite, diyabet, çevresel faktörler ile ilişkisi, yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve bu değişikliklerin geriatrik bireylerin yaşantısına olan etkilerini içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı,giriş,amaç,öğrenim hedefleri | |
2 | Yaşlılık nedir? Fiziksel aktivite nedir? | -Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 3-10 -Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Cilt 1). 2016. 177-187 |
3 | Geriatrik Bireylerde Meydana Gelen Değişiklikler-1 | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 13-25 |
4 | Geriatrik Bireylerde Meydana Gelen Değişiklikler-2 | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 13-25 |
5 | Geriatrik Bireylerde Fiziksel Aktivite | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 749-755 |
6 | İmmobilizasyon ve Etkileri | Karaduman A, Tunca Yılmaz Ö. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (Cilt 1). 2016. 353-367 |
7 | Osteoporoz | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 539-555 |
8 | Ara sınav | |
9 | Geriatrik Bireylerde Denge-Ayak Sağlığı | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 275-309 |
10 | Geriatrik Bireylerde Egzersiz | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 789-808 ve 759-769 |
11 | Yaşlı Dostu Ev ve Çevre- Düşme | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 93-101 |
12 | Yaşlı Bireylerde Koruyucu ve Önleyici Fizyoterapi-1 | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 697-731 |
13 | Yaşlı Bireylerde Koruyucu ve Önleyici Fizyoterapi-2 | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. 697-731 |
14 | Olgu tartışması | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Erbahçeci F, Ün Yıldırım N. Geriatrik Fizyoterapi ve Rehabilitasyon. 2021, Hipokrat Yayıncılık. ISBN: 978-625-7399-20-3 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. E-Kaynaklar, 2. Powerpoint sunumları, 3. Birsel S, Yaşlılık Günlüğü, Remzi Kitabevi, 1992 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler |
|||||
13 | Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL
Giderek yaşlanan dünyada yaşlı sağlığının önemini anlamak ve artan yaşla birlikte biyopsikososyal değişikliklere yönelik sunulan hizmet olanaklarını çeşitlendirip sürekli hale getirmek en
Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı
Yaşlanmayla birlikte artan diş kayıplarına ve diş sorunlarına dikkat çekmek ve ileri yaş bireylerde ağız ve diş sağlığının sürdürebilmesini sağlamak amacıyla “Türk
YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Yaşlı Bakımı Programı olarak tüm dünyayı etkisi altına alan Covid 19 pandemisinin özellikle yaşlı bireyler üzerinde yol açtığı fiziksel