SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Yaşlı Bakımı (Türkçe)
CG 216 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Davranış Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
CG 216
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin davranışa yönelik yaklaşımları öğrenmesi, hedef davranışı bilmesi, davranış yönetme tekniklerini tanıması, davranış sağaltım planını uygulamada öğretmene yardımcı olabilmesi, değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene destek olmayı öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders davranışa yönelik yaklaşımlar, çocuklarda görülen davranış problemleri ve bunları yönetme teknikleri, olumlu davranış kazandırma ve olumsuz davranışları azaltma yöntemlerini içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel Kavramlar | Cüceloğlu, D. (2015). İnsan ve davranışı. Remzi Kitabevi.s: 50-65 |
2 | Davranışa Yönelik Yaklaşımlar (Kuramlar) | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 2-20 |
3 | Davranışa Yönelik Yaklaşımlar (Kuramlar) | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 2-20 |
4 | Çocuklarda Olumsuz Davranışları Belirleme (Hedef Davranışı Belirleme) Hedef Davranışın Ölçümü | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 40-62 |
5 | Çocuklarda Olumsuz Davranışları Belirleme-Olgu Tartışması | Öğretim elemanının vereceği olgular |
6 | Davranış Kaydı Teknikleri | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 68-105 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Davranış Sağaltımı Planlama | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 173-210 |
9 | Davranış Sağaltımı Planlama | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 173-210 |
10 | Çocuklarda Olumlu Davranış Kazandırma Süreci | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s: 213-255 |
11 | Çocuklardaki Olumsuz Davranışların Azaltılması | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s:293-327 |
12 | Çocuklarda Olumsuz Davranış Azaltılması-Olgu Tartışma | Öğretim elemanının vereceği olgular |
13 | Davranışta Kalıcılık ve Genelleştirme | Alberto, P.A. (2015)Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları s:293-327 |
14 | Davranış Değiştirme Sürecinde Aile | Öğretim elemanın derlediği kaynaklar-Ders notları |
15 | Değerlendirme | Öğretim elemanının vereceği olgular |
16 | Final |
Ders Kitabı | Alberto, P.A. (2015) Uygulamalı Davranış Analizi Çev.(Hakan Sarı). Ankara: Nobel Yayınları ISBN:978-605-133-94-1 Cüceloğlu D. (2018).İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi. ISBN:978-975-14-1869-2
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Özyürek M. (2004) Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara ISBN:9789754992427
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
4
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
21
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
5
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
9
|
9
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
86
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Yaşlı, yaşlının ailesi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Yaşlıya fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel yönleriyle bütüncül yaklaşım sergiler |
|||||
13 | Huzurevi işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
SADECE YAŞ DEĞİL SAĞLIKLI YAŞ AL
Giderek yaşlanan dünyada yaşlı sağlığının önemini anlamak ve artan yaşla birlikte biyopsikososyal değişikliklere yönelik sunulan hizmet olanaklarını çeşitlendirip sürekli hale getirmek en
Yaşlılarda Ağız ve Diş Sağlığı
Yaşlanmayla birlikte artan diş kayıplarına ve diş sorunlarına dikkat çekmek ve ileri yaş bireylerde ağız ve diş sağlığının sürdürebilmesini sağlamak amacıyla “Türk
YAŞLILARDA COVID19 SÖYLEŞİLERİ
İzmir Ekonomi Üniversitesi Yaşlı Bakımı Programı olarak tüm dünyayı etkisi altına alan Covid 19 pandemisinin özellikle yaşlı bireyler üzerinde yol açtığı fiziksel