SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Yaşlıda Nörolojik Hastalıklar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
YB 250
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste nörolojik hastalıklara sahip yaşlı bireye bakım verilmesi ve yaşam kalitelerinin arttırılmasına ilişkin uygulamalar hakkında temel bilgi sahibi olunması amaçlanmıştır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Yaşlı bireylerde sık görülen nörolojik hastalıkların ve bu hastalıklara ilişkin bakım uygulamalarının anlatıldığı bir derstir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, tanışma, dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin belirtilmesi. | ||
2 | Yaşlılığa Bağlı Nörolojik Değişiklikler | Durmaz Akyol, A. (Editör). Yoğun Bakım Hemşireliği. 2. Baskı, İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri, 2023. ISBN: 9786258103762 | |
3 | Bilinç Durumunun Tanılanması, Yorumlanması ve Bakımı | Topçuoğlu M, Durna Z, Karadakovan A, Nörolojik Bilimler Hemşireliği, 2013. ISBN: 978-975-420-963-1 | |
4 | Deliryum | Topçuoğlu M, Durna Z, Karadakovan A, Nörolojik Bilimler Hemşireliği, 2013. ISBN: 978-975-420-963-1 | |
5 | Serebrovasküler hastalıklar. | Topçuoğlu M, Durna Z, Karadakovan A, Nörolojik Bilimler Hemşireliği, 2013. ISBN: 978-975-420-963-1r | |
6 | Serebrovasküler hastalıklar | Topçuoğlu M, Durna Z, Karadakovan A, Nörolojik Bilimler Hemşireliği, 2013. ISBN: 978-975-420-963-1 | |
7 | Alzheimer Hastalığı ve Demans | Topçuoğlu M, Durna Z, Karadakovan A, Nörolojik Bilimler Hemşireliği, 2013. ISBN: 978-975-420-963-1 | |
8 | ARA SINAV | ARA SINAV | |
9 | Parkinson | Topçuoğlu M, Durna Z, Karadakovan A, Nörolojik Bilimler Hemşireliği, 2013. ISBN: 978-975-420-963-1 | |
10 | Epilepsi | Karadakovan A. Sinir Sistemi Hastalıkları. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım (İçinde). Karadakovan A.Eti Aslan F. (ed) Akademisyen Kitapevi.2017. 4 (2): 1129-1133 ISBN: 9786052585290 | |
11 | Baş ağrıları | Karadakovan, A., Eti Aslan, F. Dahili ve Cerrahi Hastalarda Bakım. 5. Baskı, Ankara: Akademisyen Kitabevi, 2020. ISBN: 9786052585290 | |
12 | Nörolojik Hastalıklarda Rehabilitasyon | Topçuoğlu M, Durna Z, Karadakovan A, Nörolojik Bilimler Hemşireliği, 2013. ISBN: 978-975-420-963-1 | |
13 | Makale tartışması | ||
14 | Olgu sunumu | ||
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final SINAVI | - |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
5
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
25
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje |
1
|
10
|
||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
20
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
13
|
26
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
116
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..