İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    TS 226 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Yaratıcı Düşünme
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TS 226
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    -
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Yaratıcı düşünme yaklaşımlarını tanımlayabilecektir.
    2Yaratıcı kişinin özelliklerini listeleyebilecektir.
    3Düşünmeyi geliştiren model ve teknikleri açıklayabilecektir.
    4Yaratıcı düşünme geliştirme tekniklerini uygulayabilecektir
    5Eleştirel düşünme örneklerini gösterebilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders yaratıcı düşünme, yaratıcı kişinin özellikleri, düşünmeyi geliştiren model ve teknikler, eleştirel düşünme konularını kapsar.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş /Dersin tanıtımı
    2 Yaratıcı düşünme nedir? Düşünme öğrenilir mi? Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi Sayfa:11-26
    3 Yaratıcılık sürecinin aşamaları, yaratıcılığın boyutları. http://www.itobiad.com/download/article-file/330162 Yaratıcılık Kavramı ile İlişkili Kuramsal Yaklaşımlar, Dilara ONUR Öğr. Gör. Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü, Tülay ZORLU Doç.Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü (Sayfa 1-18)
    4 Yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, Yaratıcı kişilik özellikleri. http://www.itobiad.com/download/article-file/330162 Yaratıcılık Kavramı ile İlişkili Kuramsal Yaklaşımlar, Dilara ONUR Öğr. Gör. Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü, Tülay ZORLU Doç.Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü (Sayfa 1-18)
    5 Yaratıcılık ile ilgili kuramlar Yaratıcı Öğretme- David Starbubuck (Çeviri Yasemin Tahir) Yol Yayıncılık Sayfa (37-66)
    6 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 1: Nasıl görebileceğini öğrenme Yaratıcı Öğretme- David Starbubuck (Çeviri Yasemin Tahit Yol Yayıncılık Sayfa (37-66)
    7 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 2: Fikirleri görünür yapabilme Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün) Nobel Yaşam Yayınevi /Sayfa:141-168
    8 Midterm
    9 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 3: Akıcı düşünme Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün) Nobel Yaşam Yayınevi 141-168
    10 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 4: Harf kombinasyonları yapabilme Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168
    11 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 5: Bağlantısız olanla bağlantı kurma Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168
    12 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 6: Diğer tarafa bakabilme Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168
    13 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 7: Diğer dünyalara bakabilme Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168
    14 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 8: Aramadığın şeyi bulma Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168
    15 Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 9: İşbirliği ruhunu canlandırma Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168
    16 Final

     

    Ders Kitabı

    David Cox, Yaratıcı Düşünme. (Çeviri Esra Ün) Nobel Yaşam Yayınevi, 2018

    David Starbubuck, Yaratıcı Öğretme (ÇeviriYasemin Tahir), Yol Yayıncılık, 2017

    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    4
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    35
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    6
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    1
    15
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    4
    16
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    6
    6
    Final Sınavı
    1
    11
    11
        Toplam
    80

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    X
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    X
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    X
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    X
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin