İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    TS 216 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    İşletme Yönetimi II
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TS 216
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin, işletmelerde bağlantı süreçleri olarak karar verme, Modernizm – Postmodernizm – modern sonrası yönetim yaklaşımları, günümüz yönetim modelleri gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1İşletme yönetimi alanında karar verme ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecek,
    2Örgüt içi iletişim yöntemlerini kullanabilecek,
    3Örgüt içi iletişim ile ilgili bir fırsatın ya da problemin tanımını yapabilecek,
    4İşletme yönetimi alanında karşılaşılan bir problem karşısında; ekip üyesi olarak rol alabilecek ve çözüm önerebilecek,
    5İşletme yönetimi alanı için gerekli olan temel bilgisayar programlarını; sosyal medya ve diğer iletişim teknolojilerini yeterli düzeyde kullanabilecek,
    6Günümüz yönetim modellerini tanımlayabilecek,
    7Yaşam boyu öğrenme anlayışı ile alanındaki gelişmeleri izleyerek ilgili teknolojileri kullanabilecek.
    Ders Tanımı Ders kapsamında öncelikle işletmelerde bağlantı süreçleri olarak karar verme, modernizm – postmodernizm – modern sonrası yönetim yaklaşımları, günümüz yönetim modelleri gibi konular hakkında temel bilgiler verilecektir

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş
    2 İşletme Kavramı, İşletmenin Fonksiyonları ve İşletme Çevresi. Yönetim Kavramına Giriş Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm
    3 Yönetim Kavramı ve Fonksiyonları Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning.
    4 Yönetim Kavramının Tarihsel Gelişimi. Klasik, Neoklasik ve Çağdaş Yaklaşımlar Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm Öğretim görevlisinin kendi notları
    5 Yönetimin Planlama Fonksiyonu Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm
    6 Yönetimin Örgütleme Fonksiyonu Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm
    7 Yönetimin Liderlik Fonksiyonu Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı Daft, R. L., 2016, Management, 12th Ed. South-Western Cengage Learning. 1. Bölüm
    8 Ara Sınav
    9 Davranışsal ve Durumsal Liderlik Kuramları Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı
    10 Yönetimin Kontrol Fonksiyonu Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı
    11 Yönetimde Karar Verme Süreci Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı
    12 Örgütsel İletişim Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı
    13 Örgütlerde Çatışma ve Çatışma Yönetimi Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı
    14 Örgütlerde Kriz ve Kriz Yönetimi; Öğrenen Örgütler Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay (2004). İşletme Yönetimi, İzmir: Barış Yayınları. 4. Baskı
    15 Dönem Tekrarı Öğretim elemanının vereceği kaynaklar ve ders notları
    16 Final

     

    Ders Kitabı Prof. Dr. Budak, Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Dersi veren öğretim görevlisinin notları
    Önerilen Okumalar/Materyaller Yrd. Doç. Dr. Ünsalan, E. Öğr. Gör. Şimşeker, B.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi (Meslek Yüksekokulları İçin), Ankara, 5. Baskı Anadolu Üniversitesi Yayınları MPM Yayınları

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6 LO 7
    Katılım
    1
    15
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    15
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    1
    10
    10
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    1
    10
    10
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    18
    18
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    90

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    X
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    -
    X
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    X
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    X
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin