SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)| Dersin Adı | 
                                     
                                        Çevre Koruma                                     
                                 | 
                            
| 
                                     
                                        Kodu
                                     
                                 | 
                                
                                     
                                         Yarıyıl
                                     
                                 | 
                                
                                     
                                          Teori 
                                (saat/hafta)  | 
                                
                                     
                                            Uygulama/Lab 
                                (saat/hafta)  | 
                                
                                
                                     
                                        Yerel Kredi
                                     
                                 | 
                                
                                     AKTS 
                                 | 
                            
| 
                                     TS 213 
                                 | 
                                
                                    
                                     Güz/Bahar                                     
                                 | 
                                
                                     2 
                                 | 
                                
                                     0 
                                 | 
                                
                                     2 
                                 | 
                                
                                     3 
                                 | 
                            
| Ön-Koşul(lar) | 
                                         
                                            Yok                                         
                                     | 
                                |||||
| Dersin Dili | 
                                     Türkçe 
                                 | 
                            |||||
| Dersin Türü | 
                                     Seçmeli 
                                 | 
                            |||||
| Dersin Düzeyi | 
                                     
                                        Ön Lisans                                     
                                 | 
                            |||||
| Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | ||||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin çevre ve insan sağlığını koruma kuralları hakkında bilgi edinmeleri amaçlanmaktadır. | 
| Öğrenme Çıktıları | 
                                         Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 
  | 
                                                            
| Ders Tanımı | Bu ders , çevre sorunları ve çevre koruma önlemlerini kapsamaktadır. | 
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | 
| 
                                     
                                              | 
                                Temel Ders | |
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | 
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
| 1 | Çevrenin Tanımı ve Çevrenin Ögeleri | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S:21-25 | 
| 2 | Çevre Yönetmelik Bilgisi | https://cygm.csb.gov.tr/yonetmelikler-i-440 | 
| 3 | Çevresel Etki Değerlendirilmesi | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S:129 | 
| 4 | İnsan Faaliyetlerinin Sağlık ve Çevre Üzerindeki Etkileri | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S: 27-40 | 
| 5 | Su kirlenmesi, hava kirlenmesi ve toprak kirlenmesi. Toprak erozyonu ve çölleşme. Arazi kullanımı | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S:27-40 | 
| 6 | Gürültü Kirliliği ve Etkileri | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S:34 | 
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Çevre ve Canlılar | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S:21-46 | 
| 9 | Atık Yönetimi | https://cygm.csb.gov.tr/yonetmelikler-i-440 | 
| 10 | Alternatif Enerji Kaynakları | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S:132-133 | 
| 11 | Katı atıklar Yönetimi ve Kontrolü | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma)S:132-133 | 
| 12 | Türkiye’nin Çevre Sorunları | |
| 13 | Türkiye’nin Çevre Sorunları | |
| 14 | Türkiye’nin Çevre Sorunları | |
| 15 | Dersin Gözden Geçirlmesi | |
| 16 | Final Sınavı | 
| Ders Kitabı | Kınacı, B, Seyhan, G. ve Pehlivan, N.A. (2011). Turizm ve Çevre:(Çevre koruma), Pegem Yayıncılık, Ankara. ISBN: ISBN 978-605-364-118-6  | 
                            
| Önerilen Okumalar/Materyaller | https://cygm.csb.gov.tr/yonetmelikler-i-440  | 
                            
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | 
| Katılım | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     10 
                                 | 
                                                            
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     20 
                                 | 
                                                            
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     30 
                                 | 
                                                            
| Final Sınavı | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     40 
                                 | 
                                                            
| Toplam | 
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 
                                     2 
                                 | 
                                
                                     60 
                                 | 
                            
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     40 
                                 | 
                            
| Toplam | 
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü | 
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati  (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)  | 
                                
                                     16 
                                 | 
                                
                                     2 
                                 | 
                                
                                     32 
                                 | 
                            
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)  | 
                                
                                     16 
                                 | 
                                
                                     0 
                                 | 
                            |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 
                                     14 
                                 | 
                                
                                     1 
                                 | 
                                
                                     14 
                                 | 
                            
| Arazi Çalışması | 
                                     0 
                                 | 
                            ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     0 
                                 | 
                            |
| Portfolyo | 
                                     0 
                                 | 
                            ||
| Ödev | 
                                     2 
                                 | 
                                
                                     10 
                                 | 
                                
                                     20 
                                 | 
                            
| Sunum / Jüri Önünde Sunum | 
                                     0 
                                 | 
                            ||
| Proje | 
                                     0 
                                 | 
                            ||
| Seminer/Çalıştay | 
                                     0 
                                 | 
                            ||
| Sözlü Sınav | 
                                     0 
                                 | 
                            ||
| Ara Sınavlar | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     12 
                                 | 
                                
                                     12 
                                 | 
                            
| Final Sınavı | 
                                     1 
                                 | 
                                
                                     12 
                                 | 
                                
                                     12 
                                 | 
                            
| Toplam | 
                                     90  
                                 | 
                            
| 
                                          # 
                                     | 
                                    
                                    Program Yeterlilikleri / Çıktıları | 
                                         
                                            * Katkı Düzeyi
                                         
                                     | 
                                |||||
| 
                                         1 
                                     | 
                                    
                                         2 
                                     | 
                                    
                                         3 
                                     | 
                                    
                                         4 
                                     | 
                                    
                                         5 
                                     | 
                                |||
| 1 | 
                                             Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 2 | 
                                             Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 3 | 
                                             Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 4 | 
                                             Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 5 | 
                                             Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 6 | 
                                             Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 7 | 
                                             Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 8 | 
                                             Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            X
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 9 | 
                                             Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            X
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 10 | 
                                             İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            X
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 11 | 
                                             İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 12 | 
                                             Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
| 13 | 
                                             Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür  | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                                    
                                                 
                                                                                                            -
                                                                                                     
                                             | 
                                                                            |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
                İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..