SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Halk Sağlığı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 212
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerimize, halk sağlığı kavramı, halk sağlığının tarihsel gelişimi, halk sağlığının amaç, rol ve görevleri, halk sağlığı alt konuları (kadın sağlığı, çocuk sağlığı, yaşlı sağlığı, bulaşıcı hastalıklar, iş sağlığı, çevre sağlığı vs.), sağlık göstergeleri hakkında teorik ve pratik bilgi kazandırmaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilere; sağlık kavramı ve belirleyicileri; halk sağlığı kavramı; halk sağlığının tarihsel gelişimi; kadın sağlığı, çocuk sağlığı, yaşlı sağlığı, bulaşıcı hastalıklar, iş sağlığı, çevre sağlığı gibi halk sağlığı alt konuları hakkında temel bilgiler verilecektir. Ders programında aktarılan teorik bilgiler, sunum ve ödevler ile desteklenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtımı ve giriş, sağlık ve hastalık kavramı | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 1. Bölüm Sayfa: 2-25 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 1. Bölüm Sayfa 1-17 | |
2 | Halk sağlığının tarihsel gelişimi, halk sağlığı kavramı | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 1. Bölüm Sayfa: 2-25 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 1. Bölüm Sayfa 1-17 | |
3 | Demografi ve sağlık, sağlık göstergeleri | Sağlık İstatistikleri Yıllığı 2021 | |
4 | Üreme Sağlığı, Kadın/Anne Sağlığı, Aile Planlaması | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 2. Bölüm Sayfa 26-44 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 5. Ve 6. Bölüm Sayfa 93-153 | |
5 | Çocuk Sağlığı | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 2. Bölüm Sayfa 44-65 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 3. Ve 4. Bölüm Sayfa 43-90 | |
6 | Yaşlı Sağlığı ve Kronik Hastalıklar | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 3. Bölüm Sayfa 66-91 | |
7 | Bulaşıcı Hastalıklar | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 4. Bölüm Sayfa 92-114 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 15. Bölüm Sayfa 411-451 | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | İş Sağlığı | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 5. Bölüm Sayfa 116-139 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 7. Bölüm Sayfa 155-178 | |
10 | Çevre Sağlığı | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 6. Bölüm Sayfa 140-173 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 10. Bölüm Sayfa 229-272 | |
11 | Beslenme ve Egzersiz | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 7. Bölüm Sayfa 174-197 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 16. Bölüm Sayfa 453-493 | |
12 | Olağandışı Durumlarda Sağlık Uygulamaları | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016, 8. Bölüm Sayfa 198-215 Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 12. Bölüm Sayfa 325-358 | |
13 | Sağlık Eğitimi | Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011, 17. Bölüm Sayfa 493-511 | |
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Halk Sağlığı, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2016 E-ISBN 978-975-06-2999-0
Halk Sağlığı, Ankara Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yayınları, 2011 ISBN: 978-975-482-970-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğünün internet sitesi, https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/
Sağlık Bakanlığı Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü mevzuatları
Sağlık İstatistikleri Yıllığı 2021, https://dosyasb.saglik.gov.tr/Eklenti/45316/0/siy2021-turkcepdf.pdf |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
1
|
5
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
10
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
35
|
||||||
Final Sınavı |
40
|
|||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
14
|
0
|
|
Toplam |
73
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..