SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Sağlığın Geliştirilmesi Projeleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 208
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Organize edilmiş sağlıkta iyileştirme projeleri ile kuramsal ve uygulamalı olarak öğrencilerimizin sorumluluk bilincini, uygulama esnasında işbirligi, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmek; çevre sağlık koşullarını düzeltmeye, bireylere sağlık bilgisi vererek sağlık konularında farkındalık oluşturmaya, toplum ihtiyaçlarına karsı duyarlılık geliştirmeye katkıda bulunmak ve bu konularda süreklilik sağlamaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Etkin İletişim Teknikleri, Topluma Hizmet Uygulama Alanları,Topluma Hizmet Projesini Projelendirme Süreci (Araştırma, Planlama, Uygulama, Ölçme ve Değerlendirme), İş Fikri Üretme//Proje konularının belirlenmesi, Proje Sürecinin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi konularında kuramsal ve uygulamalı bilgiler aktarılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Etkin İletişim Teknikleri | Halkla İlişkiler Sayfa: 110-113 | |
2 | Topluma Hizmet Uygulama Alanları | Anadolu Üniversitesi Web sitesi | |
3 | Proje Kavramı ve Kapsamı | Halkla İlişkiler Sayfa: 6-8 | |
4 | Projenin Yönetimi Süreci (Araştırma, Planlama, Uygulama, Ölçme ve Değerlendirme) | Halkla İlişkiler Sayfa: 101-143 | |
5 | T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü’nün ve projelerinin tanıtımı, İzmir Büyükşehir Belediye projelerinin tanıtımı | https://sggm.saglik.gov.tr// https://www.izmir.bel.tr/ | |
6 | Projelerin içeriğini belirlemek ve projelerini gerçekleştirmek için proje grupları oluşturmak | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar | |
7 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar | |
8 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar | |
9 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar | |
10 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar | |
11 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar | |
12 | Proje ile ilgili sahada proje adımlarını uygulamak//Proje sürecini izlemek | Belirlenen proje ile ilgili yayınlar | |
13 | Projelerin kontrolü | ||
14 | Projelerin kontrolü | ||
15 | Projelerin kontrolü | ||
16 | Projelerin teslim edilmesi ve Final |
Ders Kitabı | Doç. Dr. Başok, N. ve Yrd. Doç. DEĞİRMEN C(2014), Teorikten Pratiğe Halkla İlişkiler Projeleri, Ankara, 5. Baskı, ISBN 978-605-133-042-6 GÖRAL R(2007),Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri 1. Baskı ISBN: 978 975 01609-0-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | COOPER K(1989), Sözsüz İletişim, ISBN: 975-399-020-0 iibf.anadolu.edu.tr Sitesi Topluma Hizmet Uygulamaları İle İlgili İçerik Bilgilendirmesi MEB ÖGDEP slaytı |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım | |||||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev | |||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
||||||
Proje |
1
|
70
|
|||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav | |||||||
Final Sınavı |
1
|
30
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
0
|
|
Proje |
1
|
52
|
52
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
-
|
0
|
|
Final Sınavı |
1
|
8
|
8
|
Toplam |
92
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..