İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    TS 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Kriz Yönetimi ve Öfke Kontrolü
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TS 202
    Güz/Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Canlandırma
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Öğrencilerimizin yardımcı sağlık çalışanı olarak bir ekip ile çalışacaklardır. Çalışma yaşamında karşılaşabilecekleri genel krizleri ve bölümlerine göre de özel krizleri tanımaları, kriz sürecini, çözüm aşamalarını öfke kontolünü ve empatiyi öğrenmelerini sağlamak ve hasta-hasta yakını ve üçüncü kişilerle sağlıklı verimli bir yaşam sürdürebilmeyi kolaylaştırıcı eğitimleri vermek.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Örgütlerde ve insan ilişkilerinde krizin anlamını açıklayabilir.
    • Kriz oluşturan nedenleri sıralayabilir.
    • Krizin özelliklerini ve evrelerini sayar, olası krizleri öngörür ve gerekli önlemler sıralayabilir.
    • Öfke kontrolü ile ilgili stratejileri tanımlayabilir.
    • Kendisini, diğer insanları anlama ve empati becerisi geliştirebilir.
    Ders Tanımı Yardımcı sağlık personeli çalışanlarının çalışma ortamlarında karşılaşabilecekleri genel krizleri ve bölümlerine göre de özel olarak yaşanabilecek krizleri tanımaları, öfke kontrolü ve empatiyi uygulamalarında da yerleştirmelerine yönelik teorik ve örnek kriz-öfke ve empati senaryo üzerinden canlandırmalar ile ders işlenecektir
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kriz kavramı ve kriz çeşitleri Kriz iletişimi ve Yönetimi E-ISBN 978-975-06-2971-6 AÖF Kitabı. Yazarlar Prof. Dr. Melek TÜZ (Ünite 3, 6) Prof. Dr. Gürkan HAŞİT (Ünite 1, 2) Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU (Ünite 4, 5) Prof. Dr. İdil KARADEMİRLİDAĞ SUHER (Ünite 7, 8) Editör Prof. Dr. Gürkan HAŞİT Sf.2-8.
    2 Krizin aşamaları. Kriz yönetimi ve iç-dış faktörler Tıp ve Sağlık Hukuku, Hakan Hakeri Seçkin 2024, ISBN. 978-975-02-7990-4
    3 Kriz yönetiminde hak, görev, etik ve sorumluluk Kriz iletişimi ve Yönetimi E-ISBN 978-975-06-2971-6 AÖF Kitabı.Sf 22-40.
    4 Diğer kurumlar ve 3.kişiler ile olası krizler ve kriz yönetimi Kriz iletişimi ve Yönetimi E-ISBN 978-975-06-2971-6 AÖF Kitabı.Sf 36-41.
    5 SMYO bölümleri bazında olası krizler I İletişim Donanımları ISBN 978-975-14-0886-0 Doğan CÜCELOĞLU
    6 SMYO bölümleri bazında olası krizler II Kriz Yönetimi,Richard Luecke-T.İş Bankası Kültür Yayınları,4.BaımISBN: 978-9944-88-243-9
    7 Kriz örneklerinin senaryo olarak canlandırılması
    8 Ara sınav
    9 Öfke -Öfke kontrolü ve aşamaları Kriminoloji,Timur Demirbaş, Seçkin 8.baskı ISBN978-975-02-9431-0 yönetimi, Kriz dergisi, sayı:11, Ankara s.s.6-9
    10 Hasta ve hasta yakınlarının öfkeli davranışlarına maruz kalınmasında, canlandırma ile kontrol davranışlarını yerleştirilmesi Öğrencilerimizin bölümlerine göre karşılaşabilecekleri öfkeli söz veya davranış karşısında öfke kontrolüne dair senaryo hazırlamaları.
    11 Empati. Hasta ve hasta yakınları ile üçüncü kişilerin kriz ve öfke durumlarının empati ile anlaşılabilmesi İletişim Donanımları ISBN 978-975-14-0886-0 DOĞAN CÜCELOĞLU
    12 Duygu çemberi -İletişim.Kriz iletişimi İletişim Donanımları ISBN 978-975-14-0886-0 Doğan CÜCELOĞLU
    13 Öfkenin kontrol edilememesi durumunda hukuki sonuçlar,adli, idari ve hukuki sorumluluklarr Öğrencilerimizin bölümlerine göre karşılaşabilecekleri öfkeli davranış senaryosu yazmaları. Basın ve sosyal medyadan haber örnekleri.
    14 Kriz yönetimi ve öfke kontrolünden öğrenerek çıkmak Kriz iletişimi ve Yönetimi E-ISBN 978-975-06-2971-6 AÖF Kitabı.Sf 98-108.
    15 Ders konularının tekrarı örnek kriz ve öfke senaryoları ile konuların pekişmesi. Basın ve sosyal medyada yer alan haberlerden örneklerle.
    16 FİNAL

     

    Ders Kitabı

    1.Kriz iletişimi ve Yönetimi E-ISBN 978-975-06-2971-6 AÖF Kitabı. Yazarlar Prof.Dr. Melek TÜZ (Ünite 3, 6) Prof. Dr. Gürkan HAŞİT (Ünite 1, 2) Prof. Dr. İsa İPÇİOĞLU (Ünite 4, 5) Prof. Dr. İdil KARADEMİRLİDAĞ SUHER (Ünite 7, 8) Editör Prof. Dr. Gürkan HAŞİT

    2.İletişim Donanımları ISBN 978-975-14-0886-0  DOĞAN CÜCELOĞLU

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Psik.prof. Dr.Nevzat TARHAN Krizlerin psikolojik yönetimi nasıl olmalı? Öğrencilerimize Web sitesinden okumaları önerilmektedir. nevzattarhan.com

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    40
    Final Sınavı
    1
    50
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    50
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    50
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    1
    15
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    18
    18
    Final Sınavı
    1
    25
    25
        Toplam
    90

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    X
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    X
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    X
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    X
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    X
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin