İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    TS 104 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sağlık Hizmetlerinde İletişim
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TS 104
    Bahar
    1
    2
    2
    4

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Olgu / Vaka çalışması
    Kritik verme
    Anlatım / Sunum
    Saha Çalışması / Uygulama
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Sağlık hizmetleri sunan kişiler, sağlık hizmeti sunumunun doğası gereği çok sayıda insanla ve çoğunlukla stresli koşullarda iletişim kurarlar. Bu ders sağlık hizmet sunucularına doğru ve etkili iletişim becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1İletişim sürecinin yapısını ve temel özelliklerini tanımlayabilecektir.
    2Sözlü ve sözsüz iletişimin temel özelliklerini tanımlayabilecektir.
    3Etkin konuşma ve dinleme becerileri gösterebilecektir.
    4Empatinin iletişimdeki önemini açıklayabilecektir.
    5Farklı yaş grupları ve farklı hasta grupları ile etkili iletişimin özelliklerini açıklayabilir.
    Ders Tanımı Bu ders sağlık hizmetlerinde çalışanların iletişim becerileriyle ilgilidir. Ders, açık iletişim kurma, sözlü-sözsüz iletişim, empati, etkin dinleme, zor hastalar ve hasta yakınlarıyla iletişim, çalışma ortamında ekip iletişimi ve etik ilkeler konularını içermektedir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Dersin tanıtımı, İletişime giriş
    2 İletişim süreci ve iletişimin bağlamları: Kendini tanımak Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları ss. 178-183
    3 Sözlü iletişim Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları ss. 25-32.
    4 Sözsüz iletişim Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları ss. 25-32
    5 İletişim için algılama ve ilk iletişimin önemi Empati Demirel, Y. (2016) Sağlık Hizmetlerinde sağlıklı iletişim, ss.24-64 Dökmen, Ü. (2005) İletişim Çatışmaları ve Empati, ss.135-145.
    6 Kişilerarası iletişim engelleri Demirel, Y. (2016) Sağlık Hizmetlerinde sağlıklı iletişim, Akademisyen tıp Kitabevi, ss.163-186
    7 Arasınav Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları ss. 194-209.
    8 Dinleme becerileri Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları ss. 194-209.
    9 Sağlık çalışanlarının hasta ve hasta yakınları ile iletişimi – I Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları, ss. 188-245
    10 Sağlık çalışanlarının hasta ve hasta yakınları ile iletişimi – II Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları, ss. 188-245
    11 Özel durumlarda iletişim I: Zorlayıcı durumlarda iletişim Sağlık Hizmetleri-Sağlıkta İletişim, MEB yayını www.megep.meb.gov.tr Demirel, Y. (2016) Sağlık Hizmetlerinde sağlıklı iletişim, Akademisyen tıp Kitabevi, ss.287-297
    12 Özel durumlarda iletişim II: Zorlayıcı durumlarda iletişim Demirel, Y. (2016) Sağlık Hizmetlerinde sağlıklı iletişim, Akademisyen tıp Kitabevi, ss.207-235
    13 Ekip çalışması ve iletişim Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları, ss. 210-231
    14 Örnek olay tartışmaları
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Marziye İlhan (2018) Sağlık çalışanlarının iletişimi, İstanbul: Beta Yayınları ISBN 978-605-242-138-3.

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Demir, Yüksel, Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim (2016): Nobel Yayıncılık. ISBN: 978-605-994-275-1.

    Peter Hartley, Kişilerarası iletişim (Çev. Ülkü Doğanay ve bşk.) Ankara: İmge Kitabevi, 2010. ISBN 978-975-533-666-4

    Marshall B. Rosenberg , Şiddetsiz iletişim: bir yaşam dili (Çev. Lalegül Hümaşah Ergun) İstanbul: Remzi Kitabevi, 2019. ISBN 978-975-14-1438-0

    Doğan Cüceloğlu, Keşkesiz bir yaşam için iletişim donanımları. ISBN 975-14-0886-5

     

    Üstün Dökmen, İletişim çatışmaları ve empati, Sistem Yayıncılık., 32. Basım 2005.

     ISBN 975-7397-20-2

    Sağlık Hizmetleri-Sağlıkta İletişim, MEB yayını www.megep.meb.gov.tr

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    1
    40
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    15
    Final Sınavı
    1
    25
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    75
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    25
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    1
    16
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    2
    32
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    15
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    18
    18
    Final Sınavı
    1
    25
    25
        Toplam
    120

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    X
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    -
    -
    -
    X
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    X
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin