
29 KASIM TIBBİ SEKRETERLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Sekreterler İçin Mesleki İngilizce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 260
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıSoru & CevapCanlandırmaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanı ile ilgili mesleki İngilizcenin temel kavramlarını ele almak ve bu alanda öğrencilerin sağlık kuruluşları içinde gerekli olacak düzeyde İngilizce konuşma, anlama, yazma ve okuma becerilerini geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, İngilizce tıbbi terimler ve hasta ile İngilizce İletişim pratiklerini kapsamaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
X
|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Temel İngilizce tıbbi terminolojiye giriş, kendini tanıtma | |
2 | Sağlık kuruluşlarında kullanılan temel terimler | Bradley, R. (2008). English for Nursing and Health Care: A Course in General and Professional English International Edition 2008. Singapore. McGraw-Hill ELT: 5-11. |
3 | Hasta karşılama ve kayıt işlemleriyle ilgili diyalog örnekleri | Bradley, R. (2008). English for Nursing and Health Care: A Course in General and Professional English International Edition 2008. Singapore. McGraw-Hill ELT: 12-20. |
4 | Hastalara kişisel bilgilerini ve şikayetlerini sormayla ilgili iletişim pratikleri | Bradley, R. (2008). English for Nursing and Health Care: A Course in General and Professional English International Edition 2008. Singapore. McGraw-Hill ELT: 22-36. |
5 | İngilizce tıbbi terimlerin kökenleri | Bradley, R. (2008). English for Nursing and Health Care: A Course in General and Professional English International Edition 2008. Singapore. McGraw-Hill ELT: 41-56. |
6 | Hasta yönlendirme ve basit talimat verme pratikleri | Bradley, R. (2008). English for Nursing and Health Care: A Course in General and Professional English International Edition 2008. Singapore. McGraw-Hill ELT: 100-117. |
7 | Randevu planlama | |
8 | Sık kullanılan tıbbi terminoloji ve kısaltmalar | |
9 | ARA SINAV | McCarter S.,2009. Oxford English for Careers Medicine. Oxford, England. Oxford University Press 4-20 |
10 | Telefon görüşmelerinde kullanılan ifadeler | McCarter S.,2009. Oxford English for Careers Medicine. Oxford, England. Oxford University Press 44-66. |
11 | Tıbbi dokümanlarda yer alan temel İngilizce içerikler | McCarter S.,2009. Oxford English for Careers Medicine. Oxford, England. Oxford University Press 74-82. |
12 | Yazılı iletişimde sık kullanılan ifadeleri kullanarak tıbbi döküman oluşturulması | McCarter S.,2009. Oxford English for Careers Medicine. Oxford, England. Oxford University Press 72-90 |
13 | Hasta eğitim materyallerinde sık kullanılan ifadeler | McCarter S.,2009. Oxford English for Careers Medicine. Oxford, England. Oxford University Press 72-90 |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | |
15 | Pratikler ve grup çalışmaları - sınıf içi alıştırmalar | |
16 | FİNAL SINAVI |
Ders Kitabı | Bradley, R. (2008). English for Nursing and Health Care: A Course in General and Professional English International Edition 2008. Singapore. McGraw-Hill. ISBN 978-007-126603-1
McCarter S.,2009. Oxford English for Careers Medicine. Oxford, England. Oxford University ISBN 10: 0194023001 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Grice, T. (2007) Oxford English for Careers Nursing 1. Oxford, England. Oxford University Press ISBN-10:0194569772 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
1
|
12
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
10
|
0
|
|
Toplam |
77
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..