![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
TDS 215 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Klinikte eğitim ve uygulama
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 215
|
Güz
|
0
|
6
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Saha Çalışması / Uygulama | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere verilen bilgi, beceri ve davranışların iş ortamında uygulamasını yaptırarak tıbbi sekreterlik mesleği için gereksinim duyulan pratik eğitimin yapılması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, tıbbi sekreterliğin klinik uygulamalarını ve hastane idari bölümlerinde sekreterlik uygulamalarını içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Kurumsal Organizasyon Megep Modül Kitabı// syf: 3-20 |
2 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
3 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
4 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
5 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
6 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
7 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
8 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
9 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
10 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
11 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
12 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
13 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
14 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | Klinik Uygulama |
15 | Mesleki süreçlerin yerinde incelenmesi // iş akışı oluşturma // Klinik Uygulama | |
16 | Final |
Ders Kitabı |
T.C.Milli Eğitim Bakanlığı, Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri Kurumsal Organizasyon, 342PR0006, Ankara 2011 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Esatoğlu E., Köksal A., 2010.Sağlık Hizmetlerinde Bilgi Yönetimi. A N K A R A Ü N İ V E R S İ T E S İ U Z A K T A N E Ğ İTİ M Y A Y I N L A R I . ISBN: 978-975-482-916-7
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
40
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
-
|
-
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
65
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
35
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
10
|
0
|
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
-
|
0
|
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
-
|
0
|
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
X | ||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest