29 KASIM TIBBİ SEKRETERLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Dökümantasyon III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 207
|
Güz
|
2
|
4
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin, örgütlerin temel girdisi olan insan gücünün örgüt içindeki davranışlarına, örgütsel iletişimin ve ekip anlayışının önemine, örgütsel bağlılık kavramlarına yönelik bilgi edinmeleri sağlanarak; mesleki bilgi ve beceri düzeyinin sağlık kuruluşlarının kalite standartlarına uygun düzeye getirilmesi amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Hastane Bilgi Yönetimi Sistemi yazılımının modülleri tanıtılacak ve uygulama videoları ile desteklenecektir. Sağlık hizmetlerinde kalite yönetim sistemi içindeki kalite dokümanlarını hazırlamak ile ilgili teorik bilgiler verilecek ve doküman oluşturmaları sağlanacaktır. Konuların teorik alt yapısı uygun sınıf içi aktiviteler, tartışmalar ve öğrenci sunumları ile desteklenerek öğrencilerin öğrendiği bilgileri pratiğe dönüştürmesine yardımcı olunacaktır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, Dersin Tanıtımı | Probel Programının Modülleri//Uygulama | |
2 | Kalite Kavramı ve Tanımı Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa:16- 24 | |
3 | Kalite Tarihçesi Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa:25-31 | |
4 | Sağlık Hizmetlerinde Kalite Kavramı-Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa:41-60 | |
5 | Sağlık Kurumlarında Müşteri Memnuniyeti ve Kalitenin Ölçülmesi- Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa:77-85 | |
6 | Toplam Kalite Yönetimi- Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa: 61-77 | |
7 | Kalite İyileştirmede Kullanılan Araçlar-Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa:177-195 | |
8 | Arasınav | - | |
9 | Performans Değerlendirme- Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa:306-330 | |
10 | Sağlık Hizmetlerinde Akreditasyon, Belgelendirme ve Kalite Ödüller-Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa:127-167 | |
11 | Hasta ve çalışan güvenliği- Hastane uygulamaları | Sağlık İşletmelerinde Kalite Yönetimi Sayfa: 261-297 | |
12 | Sağlıkta Kalite Standartları Kurumsal Hizmetler//Hastane uygulamaları | SKS Hastane (Sürüm 6.0), syf; 401-423 //Uygulama | |
13 | Sağlıkta Kalite Standartları Kurumsal Hizmetler//Kalite Dokümanı Hazırlama | SKS Hastane (Sürüm 6.0), syf; 459-469 //Uygulama | |
14 | Sağlıkta Kalite Standartları Kurumsal Hizmetler//Kalite Dokümanı Hazırlama | SKS Hastane (Sürüm 6.0), syf; 472-477 //Uygulama | |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | T.C. Sağlık Bakanlığı, Türkiye Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite, Akreditasyon ve Çalışan Hakları Dairesi, SKS Hastane (Sürüm 6.0) 1. Baskı: Ankara, Haziran 2020, ISBN: 978-975-590-766-6, Sağlık Bakanlığı Yayın No: 1156
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | Doç. Dr. Halis, M.(2013).Toplam Kalite Yönetimi,2. Baskı, ISBN-10: 9750222740. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
4
|
4
|
Ödev |
1
|
5
|
5
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
141
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..