29 KASIM TIBBİ SEKRETERLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Sekreterlikte Örnek Olgular
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 206
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Amaç; öğrencilerimizin kendi duygu ve düşüncelerini anlama, kavrama ve ifade edebilme; resmi yazı, iş yazısı ve özel yazıları tanımlayabilme ve karşılaştırabilme; tüm yazışmalarda yazım ve imla kurallarını öğrenmelerini; CV, ön mektup ve referans mektubu ile ilgili teknik bilgi donanımına sahip olmalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bilimsel yöntem, araştırmanın temel ilkeleri ve nitelikleri, araştırma tipleri, araştırmada elde edilen hızlar ve hız içeren kavramlar, araştırma planlama, araştırma yöntemi ve değişkenleri, veri toplama, verinin çözümlemeye hazırlanması, verinin tablo ve grafikle sunumu, veri çözümlemenin temeli. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, dersin tanıtımı, Bilimsel yöntem | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
2 | Araştırmanın temel ilkeleri | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
3 | Araştırmanın temel nitelikleri | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
4 | Araştırma tipleri 1 | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
5 | Araştırma tipleri 2 | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
6 | Araştırmada elde edilen hızlar | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
7 | Araştırmada hız içeren kavramlar | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Araştırma planlama | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
10 | Araştırma yöntemi | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
11 | Araştırma değişkenleri | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
12 | Veri toplama | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
13 | Verinin çözümlemeye hazırlanması | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
14 | Verinin tablo ve grafikle sunumu | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
15 | Veri çözümlemenin temeli | Dersin öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin öğretim elemanının ders notları |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1. Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri, Gazanfer Aksakoğlu, DEÜ Rektörlük Matbaası. ………… 2. Sağlık Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri, Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu Hatipoğlu Yayıncılık 2004. 3. Sağlık Alanında Araştırma Yöntemleri. Servet Özgür. Güneş Tıp Kitabevi, ……….. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
5
|
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
5
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
3
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
88
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
29 Kasım Tıbbi Sekreterler Günü, tıbbi sekreterlik mesleğinin sağlık hizmetlerine katkısını, sorumluluğunu ve önemini vurgulamak adına kutlanan özel bir gündür. ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..