İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    TDS 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Büro Yönetimi I
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TDS 203
    Güz
    2
    4
    4
    5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, büro yönetimi, iletişim stratejileri, zaman ve stres yönetimi, dosyalama sistemleri ve iş yönetimi gibi konuları detaylı bir şekilde ele alarak, öğrencilere iş yaşamlarında gerekli olan bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Yönetim ve büro yönetimine dair temel kavramları açıklayabilecektir.
    2Büro türlerini ayırt edebilecektir.
    3Büroların ergonomisi ve tasarımını karşılaştırabilecektir.
    4Bürolarda iş ve meslek etiğine dair bilgileri tanımlayabilecektir.
    5Bilgi sistemleri ve büro otomasyonunu kullanabilecektir.
    6Büro yönetiminde zaman planlaması yapabileceklerdir.
    Ders Tanımı Bu ders, büro yönetiminde temel kavramlar ve ilkeler ile güncel konu ve yaklaşımları kapsamaktadır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Giriş, tanışma, dersin tanıtımı, amaç ve hedeflerin belirtilmesi
    2 Yönetim ve büro yönetimi ile ilgili temel kavramlar Büro Yönetimi: Kavramlar ve İlkeler Sayfa 21-52
    3 Klasik ve çağdaş büro türleri Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 49-64
    4 Bürolarda iş yönetimi Büro Yönetimi: Kavramlar ve İlkeler Sayfa 109-138
    5 Bilgi sistemleri ve büro otomasyonu Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 143-182
    6 Büro ergonomisi ve tasarımı Büro Yönetimi: Kavramlar ve İlkeler 159-182
    7 Bürolarda toplam kalite yönetimi ve iletişim yönetimi Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 257-272
    8 Ara sınav
    9 Bürolarda performans değerlendirme Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 275-286
    10 Bürolarda zaman yönetimi Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 289-301
    11 Bürolarda stres yönetimi Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 319-328
    12 Bürolarda dosyalama Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 331-353
    13 Bürolarda iş ve meslek etiği Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa 305- 316
    14 Ödev sunumları
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final

     

    Ders Kitabı
    1. Topaloğlu, M., & Koç, H. (2005). Büro yönetimi: kavramlar ve ilkeler. Seçkin Yayıncılık.
    2. Tengilimoğlu, D., & Tutar, H. (2003). Çağdaş büro yönetimi. Ankara: Gazi Kitabevi.
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    1. Göral, R. (2015). Büro Yönetimi ve Organizasyonu. Ankara, Detay Yayıncılık.
    2. Tutar, H., & Altınöz M. (2013). Büro Yönetimi ve İletişim Teknikleri. Seçkin Yayıncılık.
    3. Kaygısız, Ü., & Hatırlı, Y. (2014). Bürolarda Çalışma Ortamı ve Yerleşme Düzeninin Ergonomik Tasarım Çerçevesinde Düzenlenmesinin Verimliliğe Etkisi: Taylorist Bir Bakış Açısı. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 4(3), 257-263.
    4. Forooraghi, M., Miedema, E., Ryd, N., & Wallbaum, H. (2020). Scoping review of health in office design approaches. Journal of Corporate Real Estate, 22(2), 155-180.
    5. Çelikten, M. (2005). Neden İş Analizi Yapılmalı? Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(18), 127-135.
    6. Davis, M. C., Leach, D. J., & Clegg, C. W. (2011). The physical environment of the office: Contemporary and emerging issues. International Review of industrial and organizational psychology 2011, 26, 193-237.

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    16
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    1
    10
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    4
    64
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    15
    1
    15
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    5
    5
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    11
    11
    Final Sınavı
    1
    14
    14
        Toplam
    141

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    X
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    X
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    X
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    X
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    X
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    X
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin