SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
TDS 203 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Büro Yönetimi I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 203
|
Güz
|
2
|
4
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; sekreterlik mesleğini tanıyarak, sekreterlik mesleğinin gerekliliği ve önemi ile birlikte meslek bilincini kazanmalarını sağlamak; sekreterlik işlerinin organizasyonunu ve iş planı yapabilmesini sağlamak; kişilerarası ve kurumsal iletişim alanındaki teknikleri kullanması ve kurumsal organizasyonun aşamalarının gerçekleştirilmesi için gerekli olan bilgi, beceriyi kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Sekreterlik kavramı ve özellikleri, repertuarları, iletişim teknikleri, iş organizasyonu ve iş planı, kurumsal organizasyon çeşitleri, tıbbi sekreterlik teknikleri. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Sekreterlik Mesleği Tanımı Sekreterlik Mesleğinin İşlevi Sekreterlik Türleri | Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri Sayfa: 3-15 |
2 | Sekreteri Nitelikleri Mesleki Nitelikler Kişisel Nitelikler | Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri Sayfa: 24-39 |
3 | Repertuar: Sözlük İşletme Hakkında Bilgiler Fihrist Telefon Rehberi Seyahat Bilgileri Kartvizit Kataloğu Ajanda Sekreter El Kitabı ve Not Defter// Organizasyon: Belirli Gün ve Haftalar ile İlgili Ya Da farkındalik Yaratmak İstediğiniz Bir Konu İle İlgili Seminer/Konferans/Gezi/ziyaret Etkinlikleri organize etmek | Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri Sayfa: 39-45 |
4 | İletişim Tanımı İletişim Türleri Kişi içi iletişim Kişilerarası İletişim Hasta İle İletişim Çocuk Hasta İle İletişim Sağlık Sorunu Olan Bireylerle İletişim Yaşlı Hasta İle İletişim Hasta Yakınlarıyla İletişim Engelli Bireylerle İletişim | Halkla İlişkiler ve İletişim Sayfa: 49-53 Sağlıkta İletişim Sayfa: 3-28 |
5 | İletişim Araçları ve Unsurları | Yazışma Teknikleri, Sayfa: 20-30 |
6 | Yönetim Sürecinde Sekreterin Yeri ve İşlevi Planlama, organizasyon, eşgüdüm, yürütme, denetim işlevleri | İş Organizasyonu Sayfa: 15-40 |
7 | İş Planı , İş Basitleştirme | Büro Yönetimi Ve Sekreterlik İş Planı: 2-33 |
8 | Ara sınav | Ara sınav |
9 | Organizasyon Tanımı ve Konusu Organizasyonların Amaçları Yararları İlkeleri Ve İşlevi | Organizasyon Hizmet Alanları Sayfa:3-9 Sayfa: 23-33 |
10 | Organizasyonun Çeşitleri Organizasyon (Etkinlik) Yönetim Süreçleri Organizasyon Hizmet Alanları Organizasyon Hizmet Alanlarını Etkileyen Unsurlar Organizasyon Çalışmalarında Kullanılan Araçlar Organizasyonda Kullanılacak Araçların Seçimine Etki Eden Faktörler Ödev: Toplantı performansını artırmanın yolları | Organizasyon Hizmet Alanları Sayfa: 37-50 |
11 | Kurumsal Organizasyon Tanımı, Amaçları, Yapısı, Aşamaları Kurumsal Organizasyonun Yarar ve Özellikleri//Küçük Sınav | Kurumsal Organizasyon Sayfa: 6-23 |
12 | Kurumsal Organizasyon Çeşitleri 1 Açılış – Temel Atma Ayrılış (Jübile) - Hoşgeldin Seminer Konferans Panel Toplantı Bayi Toplantısı Açık Oturum Küçük Sınav Ödev: Sekreterlik repertuarı içindeki materyallerden birinin etkin ve etkili kullanılmasının verimlilik üzerine katkısı | Kurumsal Organizasyon Sayfa: 27-39 |
13 | Kurumsal Organizasyon Çeşitleri 2 Tanıtım (Lansman) Kampanya Promosyon Sponsorluk Road Show Törenler Konser Turne Yarışma | Kurumsal Organizasyon Sayfa:44-58 |
14 | Genel Değerlendirme | |
15 | Final | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | T.C. Milli Eğitim Bakanlığı(2011), Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri ( 346SBI049), Ankara //Yatkın, A.ve Yatkın, Ü. N.(2010).Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara,3. Baskı// MEGEP(2007), Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri Organizasyon Hizmet Alanları, Ankara// MEGEP(2007) Büro Yönetimi Ve Sekreterlik İş Planı, Ankara// MEGEP(2011), Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri Kurumsal Organizasyon(342pr0006), Ankara//MEGEP(2006), İş Organizasyonu, Ankara |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
-
|
-
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
8
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
-
|
-
|
0
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
30
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
11
|
11
|
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
X | ||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
X | ||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest