SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Dokümantasyon IV
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 202
|
Bahar
|
1
|
14
|
8
|
11
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; meslek hayatlarına hazırlanmaları, kariyer hedeflerini belirlemelerinde yol gösterici olacak alanlarıyla ilgili çalışmaları yapabilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencinin meslek ile ilgili süreçleri yerinde uygulaması, tanımlanan problemlere çözüm önerileri geliştirmesi, hasta, hasta yakınları ile ve sağlık ekibi içinde etkin iletişim becerilerini kullanabilmesi ve mesleğine yönelik bir konuyu çalışması, araştırması, raporlaması ve sözlü olarak sunması sağlanacaktır |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Dersin tanıtımı ve giriş | https://www.saglik.gov.tr/ | |
2 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 1.Bölüm, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 1. Bölüm | |
3 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 2.Bölüm (33-43), AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 2. Bölüm | |
4 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 2.Bölüm (44-54), AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 3. Bölüm | |
5 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 3.Bölüm, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 4. Bölüm | |
6 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 4.Bölüm (93-102), AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 5. Bölüm | |
7 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 4.Bölüm (102-110), AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 6. Bölüm | |
8 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 5.Bölüm 117-126, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 7. Bölüm | |
9 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 5.Bölüm 126-136, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 8. Bölüm | |
10 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 6.Bölüm 149-155, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 9. Bölüm | |
11 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 6.Bölüm 155-168, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 10. Bölüm | |
12 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 7.Bölüm 180-189, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 11. Bölüm | |
13 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 7.Bölüm 189-196, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 12. Bölüm | |
14 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 8.Bölüm 200-210, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 13. Bölüm | |
15 | Sağlık İletişimi ve Sağlık Hizmetlerinde Örnek olayları değerlendirme, Bir sağlık kuruluşunda uygulama pratiği | Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, 8.Bölüm 210-220, AUZEF Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, 14. Bölüm | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ, Tıbbi Dokümantasyon, http://auzefkitap.istanbul.edu.tr/kitap/kok/tibbidokumanasyon.pdf Sağlık Kurumlarında İletişim, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2019, E-ISBN 978-975-06-3141-2 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
T.C Sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdürlüğü- https://sggm.saglik.gov.tr/ ICD 11- https://icd.who.int/en |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
30
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
-
|
Portfolyo |
1
|
10
|
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
-
|
|
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
12
|
192
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
1
|
1
|
1
|
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
-
|
0
|
|
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
37
|
37
|
Toplam |
326
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..