SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Sağlık Kurumlarında Muhasebe ve Maliyet Hesaplaması
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 201
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin aması isletme faaliyetlerinde ve isletme stratejilerinin olusturulmasında Muhasebe\nSistemi nin rolünü ve diger isletme islevleriyle etkilesimlerini açıklayarak , Saglık Kurumlarında muhasebe ve maliyet hesaplarının önemi ve isleyisi hakkında bilgi vermektir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Öğrencilerimize; genel muhasebe kavramı, temel maliyet kavramları, maliyet analizi amaçları ve aşamaları, hastalık gider türleri; maliyet analizi amaçları ve aşamaları, hastalık maliyet yaklaşımları, hastalık maliyet analiz yöntemleri , hastalık maliyet metadolojisinin belirlenmesi, maliyet-hacim-kar analizi, karar verme sürecinde stratejik maliyet yaklaşımları konuları aktarılacaktır. Ders içerikleri örnek uygulamalar ve ödevler ile desteklenecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bir İşletme Faaliyeti Olarak Muhasebe Kavramı Temel Maliyet Kavramları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 19-33 | |
2 | Tekdüzen Maliyet Muhasebesi Sistemi ve Maliyet Hesapları Maliyet Analiz Amaçları Maliyet Analiz Aşamaları Gider Türleri | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 33-56 | |
3 | Maliyet Hesaplama Yöntemleri Maliyet Hesaplama Örnek Uygulamaları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 57-81 | |
4 | Sağlık Sektöründe Maliyet Analizi Amaçları ve Aşamaları Sağlık Hizmetlerinde Maliyet Belirleme Örnek Uygulamaları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 85-102 | |
5 | Hastalık Maliyeti Çalışmalarının Amacı ve Uygulamaları Hastalık Gider Türleri Ödev: Kamu ve Özel Hastanelerde Hastalık Gider Türlerinin Karşılaştırılması | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 144-164 | |
6 | Hastalık Maliyet Yaklaşımları Hastalık Maliyet Analiz Yöntemleri İskonto Duyarlılık Analizi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 164-171 | |
7 | Maliyetlerin Kullanımı Teknikleri Hastalık Maliyet Metadolojisinin Belirlenmesi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 171-181 | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Maliyet KullanımıTekniklleri İle İlgili Örnek Uygulamalar | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 181-196 | |
10 | Karar Verme Sürecinde Stratejik Maliyet Yaklaşımları | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 199-203 | |
11 | Maliyet-Hacim-Kar Analizi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 204-218 | |
12 | Maliyet Bilgilerinin Fiyatlandırma Kararlarında Kullanılması : Fiyatlandırma Yöntemleri | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 218-225 | |
13 | Maliyet Bilgilerinin Yeni Bir Hizmet Sunumunda, Dış Kaynak Kullanımında, Yatırım Kararlarında Kullanılması Ödev: Maliyet Bilgilerinin Dış Kaynak Kullanımı kararına Etkisi | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 225-228 | |
14 | Maliyet Bilgilerinin TİG Maliyetlemesinde Kullanılması | Sağlık Sektöründe Hizmet ve Hastalık Maliyet Analizi Sayfa: 229 | |
15 | Dönemin Degerlendirilmesi | Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Öğretim elemanının ders notları ve göstereceği kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Açıköğretim Fakültesi Ders Yayınları Genel Muhasebe 1 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 |
Katılım |
16
|
10
|
|||||
Laboratuvar / Uygulama | |||||||
Arazi Çalışması | |||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||||||
Portfolyo | |||||||
Ödev |
2
|
20
|
|||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||||||
Proje | |||||||
Seminer/Çalıştay | |||||||
Sözlü Sınav | |||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
|||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
|||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
6
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
16
|
16
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
80
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..