İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    TDS 108 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sekreterlik Hizmetleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    TDS 108
    Bahar
    2
    0
    2
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders ile öğrencilerin; sekreterlik mesleğinin gerekliliği ve önemini kavrayarak meslek bilincini kazanmalarını sağlamak; temel sekreterlik ve tıbbi sekreterlik hizmetlerinin gerektirdiği bilgi ve beceri donanımını kazanarak sekreterlik hizmetlerini yerine getirmenin yanısıra mesleki etik ve toplumsal sorumluluk ilkeleri çerçevesinde sorun çözebilen, insiyatif kullanabilen etkin iletişim kurabilen sekreterler olarak yetişmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1İş hayatında sekreterlik mesleğinin yerini ve önemini açıklayabilecektir.
    2Sekreter ve tıbbi sekreterin görev ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir.
    3Sekreter ve tıbbi sekreterde bulunması gereken özellikleri açıklayabilecektir
    4Sekreter ve tıbbi sekreterde bulunması gereken özellikleri açıklayabilecektir.
    5Sekreter ve tıbbi sekreterin görev ve sorumluluklarını tanımlayabilecektir.
    6Temel sekreterlik hizmetlerini açıklayabilecek ve bunlarla ilgili iş planını yapabilecektir.
    7Tıbbi sekreterlik ve iletişim tekniklerini kullanabilecektir.
    8Sekreterlik hizmetlerinin organizasyon ve uygulamasını yapabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders sekreterlik mesleğinin iş yaşamındaki yeri ve önemi; sekreterlik mesleğinin yerine getirilmesinde sahip olunacak temel özellikler; sekreterlik hizmetleri; telefonda konuşma; toplantı yönetimi, randevuların düzenlenmesi; konuk ağırlama; iş gezisi düzenleme; yöneticiye karşı sorumluluklar; tıbbi sekreterlik mesleği genel tanımı; çalışma alanları, görev ve sorumlulukları, mesleki etik ve örgütlenme, meslek imajı konularını kapsar.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Sekreterlik Mesleği ve Kapsamı Dersin amaç ve hedefleri Meslek ve iş kavramları Sekreterlik ve tanımı Sekreterlik mesleğinin dünyadaki ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi İş yaşamında sekreterliğin yeri ve önemi Sekreterlik türleri Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları: 5-19 Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri: 3-15
    2 Sekreterin Mesleki ve Kişisel Nitelikleri- I Bilgi ve beceri düzeyi ile ilgili nitelikleri Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri: 24-39
    3 Sekreterin Mesleki ve Kişisel Nitelikleri-II Kişisel nitelikleri Sahip olması gereken tutum ve davranış özellikleri Dış görünüm Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri: 39-45
    4 Yönetim Sürecinde Sekreterin Yeri ve İşlevi Planlama, organizasyon, eşgüdüm, yürütme, denetim işlevleri Sekreter ve yönetici iletişimi Sekreter ve diğer çalişanlarla iletişim Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları: 49-53
    5 Tıbbi Sekreterlik Mesleği -I Tanımı ve çalışma alanı Tıbbi sekreteri diğer sekreterlik türlerinden ayıran özellikler Tıbbi sekreterin mesleki tutum ve davranış özellikleri Tıbbi sekreterin bilişsel ve davranışsal özellikleri Tıbbi sekreterlerin görev ve sorumluluk alanları Alanda çalışanlarla söyleşi Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik: 6-9
    6 Tıbbi Sekreterlik Mesleği-II Yönetim sürecinde tıbbi sekreterin yeri Tıbbi sekreterlerin hak ve sorumlulukları Tıbbi sekreterlerin sağlık personeli, hasta ve hasta yakınları ile İlişkileri Yönetici ve diğer çalışanlarla iletişim Mesleki sorunlar ve hastalıklar Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları: 15-40/
    7 Ara Sınav
    8 Sekreterlik Hizmetleri-I Sekreterlik Hizmetlerinde Kullanılan Araç, Gereç ve Donanım (Sözlük, fihrist, rehber, kartvizit katoloğu, formlar vb) Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları:65-84
    9 Sekreterlik Hizmetleri-II İş planlama Zaman planlama Organizasyon örneği üzerinde çalışma Organizasyon Hizmet Alanları Sayfa:3-9 Sayfa: 23-33 İş Planı Sayfa: 2-33
    10 Sekreterlik Hizmetleri-III Telefonda Konuşma Teknikleri Telefonda konuşma kuralları Telefon ile arama / yanıtlama Mesaj alma / bırakma Telefon konuşmalarında uygun olan ve olmayan ifadeler Telefon konuşmaları protokol kuralları Örnek çalışmalar Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları: 37-50
    11 Sekreterlik Hizmetleri-IV Randevu Organizasyonu ve Konuk Kabulü Randevu Organizasyonu Randevu alma Randevu verme Randevu iptali Hasta randevularının organizasyonu Konuk ve Ziyaretçi Ağırlama Konuk, ziyaretçi kabulü ve ağırlama Engelli, istenmeyen ve çocuk ziyaretçileri kabul ve ağırlama ofis hostesliği Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları: 64-83
    12 Sekreterlik Hizmetleri-V Toplantı Organizasyonu Toplantı türleri ve amaçları Toplantı öncesi hazırlıklar Toplantı sırasında yapılacak işler Toplantı sonrasinda yapılacak işler Kurumsal Organizasyon : 27-39
    13 Sekreterlik Hizmetleri-VI İş Gezisi Organizasyonu İş gezisi öncesi yapılacak hazırlıklar İş gezisi için gerekli belgelerin hazırlanması Yönetici iş gezisindeyken sekreterin görev ve sorumlulukları İş gezisi sonrası sekreterin görev ve sorumlulukları Ödev sunumları Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları: 76-88 Kurumsal Organizasyon:44-58
    14 Sekreterlik Hizmetlerinde Etik, Kalite, Mesleki Örgütlenme ve Gelişim Sekreterlik hizmetlerinde etik kavramı ve etik kurallar Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenme Sekreterlik mesleği ve kalite Mesleki örgütlenme Meslek ve İmaj Ödev sunumları Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları: 91-97
    15 Dersin gözden geçirilmesi Ödev sunumları
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    T.C. Milli Eğitim Bakanlığı(2011), Büro Yönetimi Sekreterlik Hizmetleri,( 346SBI049), Ankara

    Yatkın, A.ve Yatkın, Ü. N.(2010).Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara,3. Baskı

    MEGEP(2007), Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri Organizasyon Hizmet Alanları, Ankara

    MEGEP(2007), Büro Yönetimi Ve Sekreterlik İş Planı, Ankara

    MEGEP(2011), Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri Kurumsal Organizasyon (342pr0006),Ankara

    Doç. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Hasan Tutar, Çağdaş Büro Yönetimi, 2003, ISBN: 9789758640768Yard. Doç. Dr. Mehmet Altınöz, Günümüz İş Ortamında Sekreterlik, Nobel Kitabevi, 2015, ISBN: 9789755918433

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Aysel Köksal, Dilaver Tengilimoğlu, Tıp Sekreterliği. Seçkin Yayıncılık, Ankara 2013, ISBN : 9789750223969

    Doç. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Öğr. Gör. Pınar Coşan, Yönetici Asistanlığı, Asil Yayınları, 2004, ISBN: 9789758784561

    Akyay Uygur, Hakan Koç, Sekreterlik Teknikleri, Detay Yayıncılık, 2009, ISBN-13 :978-9758326648

    Yard. Doç. Dr. Hasan Tutar, Profesyonel Sekreterlik ve Büro Uygulamaları, Nobel Yayınları, 2001, ISBN: 978-9944-77-213-6

    Doç. Dr. Dilaver Tengilimoğlu, Hasan Tutar, Çağdaş Büro Yönetimi, ,2003, ISBN: 9789758640768

    Kandur H., Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS kriterleri Referans Modeli)

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6 LO 7 LO 8
    Katılım
    1
    5
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    25
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    30
    Final Sınavı
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    9
    2
    18
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    10
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    12
    12
    Final Sınavı
    15
    0
        Toplam
    72

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    X
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    X
    -
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    X
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    X
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    X
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin