SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
TDS 106 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Hastane Yönetimi ve Organizasyon
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 106
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerimize, sağlık kavramı, sağlık sistemi, sağlık sisteminin örgütlenmesi, her türlü hastanenin yönetimi, yönetim stratejileri, yeniden yapılandırılmaları, sağlık kurumlarında bilgi sistemi, insan kaynakları yönetimi, performans yönetimi hakkında teorik ve pratik bilgi kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencilere; yönetim kavramı; sağlık kavramı ve belirleyicileri; sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının sınıflandırılması; hastane yapısı ve organizasyonu, hastanelerde insan kaynakları, sağlık kurumlarında yönetsel ve klinik bilgi sistemleri hakkında temel bilgiler verilecektir. Ders programında aktarılan teorik bilgiler, sunum ve ödevler ile desteklenecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Dersin Tanıtımı Sağlık ve Sağlığın Belirleyicileri Sağlık Hizmetleri | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 15-33 |
2 | Sağlık Kurumları ve İşlevleri Türkiye’de Sağlık Örgütlenmesi ve Sağlık Bakanlığı | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 45-71 |
3 | Sağlık Kurumları Yönetimine Giriş, Hastane Organizasyonu | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 101-117 |
4 | Hastane Yönetim Kurulu Tıp Hizmetleri Organizasyonu | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 139-179 |
5 | Hastane Yöneticisi Hastanelerinin Organizasyon ve Yönetimi Üniversite Hastanelerinin Organizasyonu | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 179-233 |
6 | Sağlık Kurumlarında Kuruluş Aşamaları | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 233-283 |
7 | Kurumlar Arası İşbirliği Stratejileri Sağlık Kurumlarında Dış Kaynaklardan Yararlanma Sağlık Kurumlarında Örnek Edinme | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 283-317 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 349-371 |
10 | Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi İşlevleri Sağlık İnsan Gücü Planlaması | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 371-409 |
11 | Sağlık Kurumlarında Stok, Malzeme Yönetimi | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 433-467 |
12 | Sağlık Kurumlarında Hizmet Birimleri | Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi Sayfa: 467-511 |
13 | Sağlık Kurumlarında Kurumsal Pazarlama Yönetimi Tedarik ve Satın Almanın Stratejik Boyutu | T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Projesi Genel koordinatörlüğü Hastane Yönetimi Eğitimi Referans Notları Sayfa: 56-68 |
14 | Ödev Sunumları | |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Final |
Ders Kitabı | Kavuncubaşı, Ş ve Yıldırım, S. 2013. Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. 3. Baskı. Siyasal Yayınları: ISBN: 9789757351511
Ağırbaş İ., 2019. Hastane Yönetimi ve Organizasyon. Siyasal Yayınları Ankara ISBN: 9786059221306 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Prof. Dr.Budak,Gönül ve Prof. Dr. Budak, Gülay(2004). İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı ISBN:9786053203209
Gürüz, D. Özdemir Yaylacı , G.(2014). İnsan Kaynakları Yönetimi, İzmir, 3. Baskı ISBN: 978-9756347218 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
40
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
28
|
28
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
26
|
0
|
|
Toplam |
148
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
|||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest