SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Hastane Bilgi Otomasyonu
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 104
|
Bahar
|
1
|
2
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; hastanelerde bilgisayar kullanımının gelişimini, Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kavramını ve fonksiyonunu, Hastanelerde bilgi üretilen departmanları, yönetsel-malzeme-finansal-personel bilgi sistemleri ile tanı ve tedaviye yardımcı bilgi sistemlerini, modüler ve entegre hastane bilgi sistemleri ile elektronik hasta kayıtlarının önemi ve Türkiye’deki uygulamalarını öğrenmektir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Otomasyon programındaki kullanıcıların yetkisi bazında ekran modüllerinin özellikleri, otomasyon programının kullanımı, program üzerinde bulunan istatistik ve arşivleme ekranlarının görsel ve uygulamalı bilgilerini içerir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Sağlık Bilgi Sistemlerine giriş,gelişimi ve sistemin bileşenleri | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
2 | E-Sağlık Sistemine giriş,amacı ve kullanım alanları | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
3 | E-Sağlık sistemlerinin Türkiye’deki uygulamaları ve Sağlık Bilgi Sistemlerinin kuruluş aşamaları | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
4 | Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinin işlevleri,amaçları ve türleri | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
5 | HBYS türleri, Yönetim Bilgi Sistemleri,İnsan Kaynakları Sistemleri | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
6 | HBYS Türleri, Klinik ve Poliklinik Bilgi Sistemleri | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
7 | Ara Sınav | ||
8 | HBYS Türleri, Laboratuvar BS, Radyoloji BS, Eczane BS,Hemşirelik BS | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
9 | E-Sağlık, E-Nabız,Medula ve Merkezi Hastane Hastane Randevu Sistemleri | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
10 | Fatura Sekreterliği Otomasyon Sistemi | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
11 | Sağlık Kayıtları ve Etik,Sağlıkta Bilişim Suçları | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
12 | Hastanelerde entegre ve modüler bilgi sistemleri kavramı ve amaçalrı | Hastane Bilgi Yönetim Sistemi(Hastane Otomasyonu) Dr.Bilal AK Ders notu Ankara 2010 | |
13 | HBYS uygulama örnekleri | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 | |
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final. |
Ders Kitabı | Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Tıbbi Kayıt Ve Hastane Otomasyonu ISBN. 978-605-7894-46-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Anadolu Üniversitesi Sağlık Kurumlarında Bilgi Sistemleri Yayın no: 2862
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
-
|
-
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
20
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
50
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
6
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
15
|
15
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
108
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..