SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Dökümantasyon II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 102
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste; ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarının tanınması, sağlık sosyolojisi kavramı ve anlamının açıklanması, sağlık sistemleri ve ülkelerin sağlık göstergelerini yorumlanması, sağlık turizmi kavramının öğrenilmesi, F klavye yazım ve uygulamalarının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders; ulusal ve uluslararası sağlık kuruluşlarını, sağlık sosyolojisi, sağlık sistemleri ve sağlık turizmi konularını ve 10 parmak F Klavye kullanımı konularını içermektedir |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş, dersin tanıtılması, Syllabus incelenmesi, 10 parmak F klavye kullanım pratiği | ||
2 | Ulusal ve Uluslararası Sağlık Kuruluşları, F klavye pratiği | www.who.int, www.saglik.gov.tr, www.oecd.org | |
3 | Sağlık ve Hastalık Kavramlarının Değerlendirilmesi, F klavye pratiği | Yılmaz Daşlı, Erol Bulut, Sağlık Sosyolojisi, 2019: 1. Bölüm (syf 1-20), Erhan Tecim, Sağlık Sosyolojisi, 2018, 1. Bölüm (syf. 13-25) | |
4 | Sosyoloji ve sağlık sosyolojisinin gelişimi, yazı çalışmaları, F klavye pratiği | Yılmaz Daşlı, Erol Bulut, Sağlık Sosyolojisi, 2019: 2. Bölüm (syf 20-40), Erhan Tecim, Sağlık Sosyolojisi, 2018, 4. Bölüm (syf. 70-82) | |
5 | Sağlık Sosyolojisi ve Toplumlar, F klavye pratiği | Yılmaz Daşlı, Erol Bulut, Sağlık Sosyolojisi, 2019: 3. Bölüm , Erhan Tecim, Sağlık Sosyolojisi, 2018, 2. Bölüm (syf. 27-40) | |
6 | Toplumu Tanılama Süreci, Sağlık Göstergeleri, Sağlık ve demografik özellikler arasındaki ilişki, Alt ve üst sıra tuşlarını kullanarak yazı çalışmaları Hız kontrolü ile yazı çalışmaları | İbrahim Hüseyin Cansever, Türkiye’de Sağlık Planlaması, 2020. 2. Bölüm (syf 43-65) Fatih Budak, Sağlık Statüsü Belirleyicileri, 2019: 1. Bölüm (syf: 23-37) | |
7 | Geçmişten günümüze sağlık, Sağlık istatistikleri, F klavye pratiği | Erhan Tecim, Sağlık Sosyolojisi, 2018, 8. Bölüm (syf. 135-157) Yusuf Çelik, Sağlık Ekonomisi, 2022, 2. Bölüm. (25-47) | |
8 | Ara Sınav | - | |
9 | Sağlık Turizmi Alt ve üst sıra tuşlarını kullanarak yazı çalışmaları Hız kontrolü ile yazı çalışmaları, F klavye pratiği | Hüseyin Eriş, Sağlık Turizmi, 2020: Bölüm 2-3 (syf 45-82) | |
10 | Sağlık Turizmi Alt ve üst sıra tuşlarını kullanarak yazı çalışmaları Hız kontrolü ile yazı çalışmaları,F klavye pratiği | Hüseyin Eriş, Sağlık Turizmi, 2020: Bölüm 4-5-6 (syf 83-185) | |
11 | Türkiye’de Sağlık Turizminin mevcut durumu ve SWOT analizi, F klavye pratiği | Hüseyin Eriş, Sağlık Turizmi, 2020: Bölüm 8-13 | |
12 | Sağlık Sistemleri, F klavye pratiği | Erhan Tecim, Sağlık Sosyolojisi, 2018, 7. Bölüm Selin Ertürk Atabey, Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası, 2020: syf 61-90 | |
13 | Ülkelere ve toplumlara özgü sağlık sistemleri, F klavye pratiği | Erhan Tecim, Sağlık Sosyolojisi, 2018, 7. Bölüm Selin Ertürk Atabey, Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası, 2020: syf 90- 117 | |
14 | Ödev Sunumu, F klavye pratiği | ||
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi, F klavye pratiği | ||
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yılmaz Daşlı, Erol Bulut, Sağlık Sosyolojisi, Anı Yayıncılık, 2019: ISBN: 978-605-170-312-1 Erhan Tecim, Sağlık Sosyolojisi, 2018, Çizgi Kitabevi, Konya. ISBN: 978-605-196-109-5 Selin Ertürk Atabey, Sağlık Sistemleri ve Sağlık Politikası, 2020, Gazi Kitabevi ISBN:9786257045896 Hüseyin Eriş, Sağlık Turizmi, 2020:, Ankara, ISBN: 978-625-7897-36-5 Yusuf Çelik, Sağlık Ekonomisi, 2022, ISBN: 9786055782795 İbrahim Hüseyin Cansever, Türkiye’de Sağlık Planlaması, 2020. ISBN: 9786257216487 Fatih Budak, Sağlık Statüsü Belirleyicileri, 2019, Siyasal Kitabevi, ISBN: 9786057877062 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Hastalık, Sağlık ve Toplum Bir Sağlık Sosyolojisi İncelemesi, Reşat Açıkgöz DBY YAYINLARI, 2021 ISBN: 9786257760409 Ataklı A., Kaplan A., Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016. ISBN: 978-975-277-604-3 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım |
-
|
-
|
||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
15
|
||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
10
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
40
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
24
|
24
|
Toplam |
166
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..