SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Tıbbi Dökümantasyon I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TDS 101
|
Güz
|
2
|
2
|
3
|
6
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / SunumSaha Çalışması / Uygulama | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin tıbbi dokümantasyon ve tıbbi kayıtlar ile ilgili kavramları tanımlamaları, tıbbi dokümantasyon ve kayıt sisteminin sağlık kurumları ve hastalar açısından önemini ve hukuksal yönünü anlamaları, tıbbi sekreterin rol, görev ve sorumluluklarını kavramaları ve sağlık hizmetlerinde karşılaşılabilecek etik konular hakkında farkındalık kazanmaları amaçlanmaktadır. Ayrıca bu ders ile öğrencilere on parmak F klavyeyi doğru kullanma becerisi kazandırılması amaçlanmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders: tıbbi dokümantasyonun tarihçesini ve bu alandaki uluslararası gelişmeleri, tıbbi dokümantasyon ve sekreterliğin önemini, tıbbi dokümantasyonda doktor, hemşire, hasta ve sekreterliğin sorumluluklarını ve F klavye kullanımını içermektedir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Bilgi ve Dosyaların Yönetimi: Tıbbi Dokümantasyonun Tarihçesi | Yard. Doç. Dr. Salih Avcı, Bilgi ve Belge Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.1-12 | |
2 | Tıbbi Dokümantasyonun Temelleri- F klavye çalışması | Yard. Doç. Dr. Salih Avcı, Bilgi ve Belge Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.14-24 | |
3 | Tıbbi Dokümantasyonun Önemi, Tıbbi Dokümantasyonda Sorumluluk- F klavye çalışması | Yard. Doç. Dr. Salih Avcı, Bilgi ve Belge Yönetimi, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.14-24 | |
4 | Tıbbi Dokümantasyon Çeşitleri, Tıbbi Arşivler, F klavye çalışması | Yard. Doç. Dr. Afife Yurttaş, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.22-34, 63-70 | |
5 | Hasta Dosya Türleri- F klavye çalışması | Yard. Doç. Dr. Hatice Durmaz, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.3-14 | |
6 | Hasta Dosya Türleri- F klavye çalışması | Yard. Doç. Dr. Kübra Gökalp, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.252-263 | |
7 | Hasta Dosyalarında Bulunan Formlar- F klavye çalışması | Yard. Doç. Dr. Gülay İpek Çoban, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.203-214 | |
8 | 1. Ara Sınav | ||
9 | Tıbbi Dokümantasyondaki Yasal Görev ve Sorumluluklar, F klavye çalışması | Yard. Doç. Dr. Gülay İpek Çoban, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.203-214 | |
10 | Hastane Bilgi Sistemleri, F klavye Çalışması | Prof. Dr. Gülşen Eryılmaz, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.160-170 | |
11 | Arşiv yönetimi ve Sağlık Bilgi Sistemleri, F klavye çalışması | Doç. Dr. Serap Aktaş, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.41-59 | |
12 | Tıbbi Dokümantasyon Sürecinde Karşılaşılabilecek Etik Konular Tıbbi sekreterler için mesleki etik kodlar Tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik hizmetlerinde karşılaşılabilecek etik konular 10 Parmak F Klavye İle Yazma Çalışmaları Alt ve üst sıra tuşlarını kullanarak yazı çalışmaları Hız kontrolü ile yazı çalışmaları | Doç. Dr. Ayşe Gürol, Tıbbi Dokümantasyon, Atatürk Üniversitesi Yayını, sf.268-278 | |
13 | Ödev Sunumları 10 Parmak F Klavye İle Yazma Çalışmaları Alt ve üst sıra tuşlarını kullanarak yazı çalışmaları Hız kontrolü ile yazı çalışmaları | ||
14 | Ödev Sunumları 10 Parmak F Klavye İle Yazma Çalışmaları Alt ve üst sıra tuşlarını kullanarak yazı çalışmaları Hız kontrolü ile yazı çalışmaları | ||
15 | Genel Tekrar ve Değerlendirme | ||
16 | Final |
Ders Kitabı | Aysel Köksal, Dilaver Tengilimoğlu, Tıp Sekreterliği. Seçkin Yayıncılık, Ankara 2013 ISBN : 9789750223969 Artukoğlu A., Kaplan A., Yılmaz A., Tıbbi Dokümantasyon, Türk Sağlık Eğitim Vakfı, Ankara, 2002. Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V., Tıbbi Dokümantasyon, Seçkin Kitapçılık, Ankara, 2002. PowerPoint sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kandur H., Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS kriterleri Referans Modeli) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 | LO 7 | LO 8 |
Katılım | ||||||||||
Laboratuvar / Uygulama | ||||||||||
Arazi Çalışması | ||||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
||||||||
Portfolyo | ||||||||||
Ödev |
1
|
10
|
||||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
||||||||
Proje | ||||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||||
Sözlü Sınav | ||||||||||
Ara Sınav |
1
|
30
|
||||||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
||||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
3
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
8
|
16
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
180
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..