SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)Dersin Adı |
Büro Yönetimi II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MYO 202
|
Güz/Bahar
|
2
|
1
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersi amacı; öğrencilere, büro yönetimindeki mesleki ve teknik becerileri kazandırmaktır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Çıktıları |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ders Tanımı | Bu ders ile öğrencilere, büro yönetiminde ; iş analizi, görev tanımları, eleman seçme, performans değerlendirme fonksiyonları ile kuşaklararası yönetim konularında temel bilgiler verilir. Genel iletişim ve bürolarda iletişim konularındaki teknik bilgi ve beceriler aktarılır. Bürolarda çatışma, stres ve zaman yönetimi konularında temel bilgiler ve uygulamalar yaptırılır.Evrak yönetimi, dosyalama-arşivleme hizmetleri ve bürolarda iş ve meslek etiği konularında kuramsal bilgi ve güncel uygulamalar öğretilir ve beceri kazandıracak uygulamalar yaptırılır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Derse Giriş, HBYS nin tanıtılması | ||
2 | Bürolarda İş analizi ve İş Değerlendirmesi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı | Çağdaş Büro Yönetimi/ Sayfa: 67-80 | |
3 | Bürolarda İş analizi ve İş Değerlendirmesi/ | Çağdaş Büro Yönetimi/82-107 | |
4 | Bürolarda Performans Değerlendirmesi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı | Çağdaş Büro Yönetimi/Sayfa:275-286 | |
5 | Bürolarda Performans Değerlendirmesi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı | Çağdaş Büro Yönetimi/Sayfa:275-286 | |
6 | Bürolarda Çatışma Yönetimi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı | İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon Sayfa:253-267 | |
7 | Çalışma Ortamında Zaman Yönetimi//Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı | Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 289-301 | |
8 | Çalışma Ortamında Stres Yönetimi//Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı | Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 319-328 | |
9 | Bürolarda Form Yönetimi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı//Küçük Sınav | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Sayfa: 307-333 | |
10 | Bürolarda İş ve Meslek Etiği//Lab Uygulama: PROBEL yazılım hasta kaydı, evrak kaydı//ÖDEV: İş yaşamında gerçekleşmesi olası olan bir durumu ya da bizzat yaşadığınız bir olayı yazınız ve mesleki etik açısından değerlendiriniz. | Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 305-316 | |
11 | Bürolarda Sistem İyileştirme Teknikleri | Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 331-350 | |
12 | ARA SINAV | ||
13 | Zaman Yönetimi, Çatışma Yönetimi, Stres Yönetimi ile ilgili ölçekler | ||
14 | Zaman Yönetimi, Çatışma Yönetimi, Stres Yönetim ile ilgili ölçeklerin her bir öğrenci tarafından uygulanması | ||
15 | Genel Değerlendirme | ||
16 | Final |
Ders Kitabı |
Tengilimoğlu, D. ve Tutar, H.(2009). Çağdaş Büro Yönetimi, Ankara, 3. Baskı //Tutar, H. ve Altınöz, M.(2013), Ankara, 8.Baskı ISBN 978-975-02-1061-7 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Prof. Dr. Ertürk, M.(2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, İstanbul, 6. Baskı ISBN 978 605 377 754 0 Tınar M. Y.(1996). Çalışma psikolojisi, İzmir, 1. Baskı ISBN 975 94871 0 1 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % | LO 1 | LO 2 | LO 3 | LO 4 | LO 5 | LO 6 |
Katılım | ||||||||
Laboratuvar / Uygulama |
16
|
20
|
||||||
Arazi Çalışması | ||||||||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||||||||
Portfolyo | ||||||||
Ödev |
1
|
5
|
||||||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
||||||
Proje | ||||||||
Seminer/Çalıştay | ||||||||
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
||||||
Ara Sınav |
1
|
25
|
||||||
Final Sınavı |
1
|
35
|
||||||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
-
|
0
|
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
20
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
-
|
0
|
|
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
23
|
23
|
Toplam |
137
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
13 |
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..