İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)

    MYO 202 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Büro Yönetimi II
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MYO 202
    Güz/Bahar
    2
    1
    3
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Ön Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Dersi amacı; öğrencilere, büro yönetimindeki mesleki ve teknik becerileri kazandırmaktır.
    Öğrenme Çıktıları
    #
    İçerik
    PÇ Sub
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1Bürolarda form yönetimini ve dosyalama tekniklerini tanımlayabilir,
    2Gerekli iş ve görev tanımlarını yapabilir,
    3Çalışacağı ortamda stres yaratan durumları analiz edebilir ve bu durumlarla baş etmek için ilgili teknikleri kullanabilir,
    4Çatışma ortamında çatışma ile ilgili sorunu tanımlayabilir ve ilgili teknikleri kullanarak sorunu çözebilir,
    5Büro yönetimi ile ilgili etik sorunları tanımlayabilir ve etik çözümler oluşturabilir,
    6Büro yönetiminde zaman planlaması yapabilir.
    Ders Tanımı Bu ders ile öğrencilere, büro yönetiminde ; iş analizi, görev tanımları, eleman seçme, performans değerlendirme fonksiyonları ile kuşaklararası yönetim konularında temel bilgiler verilir. Genel iletişim ve bürolarda iletişim konularındaki teknik bilgi ve beceriler aktarılır. Bürolarda çatışma, stres ve zaman yönetimi konularında temel bilgiler ve uygulamalar yaptırılır.Evrak yönetimi, dosyalama-arşivleme hizmetleri ve bürolarda iş ve meslek etiği konularında kuramsal bilgi ve güncel uygulamalar öğretilir ve beceri kazandıracak uygulamalar yaptırılır.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Derse Giriş, HBYS nin tanıtılması
    2 Bürolarda İş analizi ve İş Değerlendirmesi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı Çağdaş Büro Yönetimi/ Sayfa: 67-80
    3 Bürolarda İş analizi ve İş Değerlendirmesi/ Çağdaş Büro Yönetimi/82-107
    4 Bürolarda Performans Değerlendirmesi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı Çağdaş Büro Yönetimi/Sayfa:275-286
    5 Bürolarda Performans Değerlendirmesi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı Çağdaş Büro Yönetimi/Sayfa:275-286
    6 Bürolarda Çatışma Yönetimi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon Sayfa:253-267
    7 Çalışma Ortamında Zaman Yönetimi//Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 289-301
    8 Çalışma Ortamında Stres Yönetimi//Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 319-328
    9 Bürolarda Form Yönetimi// Lab Uygulama: PROBEL yazılım programında hasta kaydı, evrak kaydı//Küçük Sınav Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Sayfa: 307-333
    10 Bürolarda İş ve Meslek Etiği//Lab Uygulama: PROBEL yazılım hasta kaydı, evrak kaydı//ÖDEV: İş yaşamında gerçekleşmesi olası olan bir durumu ya da bizzat yaşadığınız bir olayı yazınız ve mesleki etik açısından değerlendiriniz. Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 305-316
    11 Bürolarda Sistem İyileştirme Teknikleri Çağdaş Büro Yönetimi Sayfa: 331-350
    12 ARA SINAV
    13 Zaman Yönetimi, Çatışma Yönetimi, Stres Yönetimi ile ilgili ölçekler
    14 Zaman Yönetimi, Çatışma Yönetimi, Stres Yönetim ile ilgili ölçeklerin her bir öğrenci tarafından uygulanması
    15 Genel Değerlendirme
    16 Final

     

    Ders Kitabı

     

    Tengilimoğlu, D. ve Tutar, H.(2009). Çağdaş Büro Yönetimi, Ankara, 3. Baskı //Tutar, H. ve Altınöz, M.(2013), Ankara, 8.Baskı

    ISBN 978-975-02-1061-7

    Önerilen Okumalar/Materyaller

    İşletme Yönetimi, İzmir, 4. Baskı Prof. Dr. Ertürk, M.(2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon, İstanbul, 6. Baskı

    ISBN 978 605 377 754 0

    Tınar M. Y.(1996). Çalışma psikolojisi, İzmir, 1. Baskı

    ISBN 975 94871 0 1

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı % LO 1 LO 2 LO 3 LO 4 LO 5 LO 6
    Katılım
    Laboratuvar / Uygulama
    16
    20
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    5
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    -
    -
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    2
    32
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    1
    16
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    16
    1
    16
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    -
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    10
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    20
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    -
    0
    Ara Sınavlar
    1
    20
    20
    Final Sınavı
    1
    23
    23
        Toplam
    137

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

    -
    X
    -
    -
    -
    2

    Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

    -
    X
    -
    -
    -
    3

    Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

    -
    X
    -
    -
    -
    6

    Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

    -
    X
    -
    -
    -
    10

    İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

    -
    -
    -
    -
    -
    12

    Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder

    -
    -
    -
    -
    -
    13

    Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    İzmir Ekonomili'lerin Başarı Hikayeleri

    Sami Eyidilli
    Department of Business Administration
    Profesyonel
    Merve Akça
    Psychology
    Yurtdışı Kariyer
    Aslı Nur TİMUR YORDANOV
    CIU Lead Sustainable Energy Architect
    Profesyonel
    Alper GÜLER
    Qreal 3D Technologies
    Girişimci

    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin