
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
HUK 134 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sağlık Hukuku
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
HUK 134
|
Bahar
|
2
|
0
|
2
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Ön Lisans
|
|||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sağlık hukukunun temel kaynakları ve mevzuatı konusunda genel bir anlayış geliştirilmesi, çalışma yaşamında yetki ve sorumlulukları açısından ilgili mevzuattan nasıl yararlanılacağı konusunda bilgi edinilmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste sağlık hukuku ile ilgili temel kavram ve kurumlar, sağlık mevzuatı, sağlık çalışanlarının görev, yetki ve sorumlulukları ile hasta hakları ele alınmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı Giriş, Toplumsal kurallar, hukuk, adalet kavramları | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
2 | Hukuk kurallarının özellikleri, yazılı hukuk kuralları, normlar hiyerarşisi Grup çalışması | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
3 | Sağlık tanımı ve tıbbi terimler | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
4 | Sağlık hakkı ve hizmetinin hukuki niteliği | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
5 | Ulusal sağlık sistemi, sağlık sigortası | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
6 | Sağlık teşkilatı örgütlenmesi | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
7 | Sağlık hizmeti sunucuları | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
8 | Sağlık kurumlarının, yöneticilerinin ve sağlık çalışanlarının yükümlülükleri ve sorumlulukları | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
9 | Arasınav | |
10 | Hasta hakları, sağlık çalışanlarının hak ve yükümlülükleri | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
11 | Sağlık mevzuatına göre hastalara karşı sorumluluklar | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
12 | Sağlık hukuku ile ilgili mevzuat | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
13 | Sağlık hizmetinin yürütülmesi sırasında oluşan zarar ve sorumluluk doğuran haller | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
14 | Ödev Sunumu | |
15 | Genel tekrar, tartışma | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin hocası tarafından verilen ders notları ve kaynaklar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Okt. Pınar Avcı P. AVCİ, Sağlık Hukuku , Atatürk Üniversitesi AÖF, 2016. Aslonova K. 2019 Sağlık Hukuku Ders Notları Aristo Yayınları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
15
|
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
45
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 |
55 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 |
45 |
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
10
|
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
13
|
13
|
Final Sınavı |
1
|
15
|
15
|
Toplam |
100
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
X | ||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
X | ||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
X | ||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
X | ||||
5 | Hasta, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
X | ||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
X | ||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
X | ||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
X | ||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
X | ||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
X | ||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Hastaya ait bilgiyi tıbbi terminolojiyi etkili ve etkin kullanarak dokümante eder |
|||||
13 | Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanındaki hizmetlerin işleyişine yönelik gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER

SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ PROJELERİ
"Sağlığın Geliştirilmesi Projeleri" dersini seçen öğrenciler; “Sağlık Okuryazarlığı”, "Marka Tercihini Etkileyen Faktörler", "Cinsel Sağlığa Yönelik Bilgi ve Tutum" ve "Akıllı Telefon Bağımlılığı"

İEÜ, SAĞLIKTA EŞREFPAŞA HASTANESİ’YLE EKOL YARATACAK
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ), sağlık eğitiminde yeni bir ekol yaratma adımlarında Eşrefpaşa Hastanesi’yle birlikte yol alacak. Kuruluşu tamamlanan ve bu yıl eğitime