SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Optisyenlik (Türkçe)
TS 226 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yaratıcı Düşünme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
TS 226
|
Güz/Bahar
|
2
|
0
|
2
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders yaratıcı düşünme, yaratıcı kişinin özellikleri, düşünmeyi geliştiren model ve teknikler, eleştirel düşünme konularını kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş /Dersin tanıtımı | |
2 | Yaratıcı düşünme nedir? Düşünme öğrenilir mi? | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi Sayfa:11-26 |
3 | Yaratıcılık sürecinin aşamaları, yaratıcılığın boyutları. | http://www.itobiad.com/download/article-file/330162 Yaratıcılık Kavramı ile İlişkili Kuramsal Yaklaşımlar, Dilara ONUR Öğr. Gör. Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü, Tülay ZORLU Doç.Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü (Sayfa 1-18) |
4 | Yaratıcılığın gelişimini etkileyen faktörler, Yaratıcı kişilik özellikleri. | http://www.itobiad.com/download/article-file/330162 Yaratıcılık Kavramı ile İlişkili Kuramsal Yaklaşımlar, Dilara ONUR Öğr. Gör. Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü, Tülay ZORLU Doç.Dr., K.T.Ü. İç Mimarlık Bölümü (Sayfa 1-18) |
5 | Yaratıcılık ile ilgili kuramlar | Yaratıcı Öğretme- David Starbubuck (Çeviri Yasemin Tahir) Yol Yayıncılık Sayfa (37-66) |
6 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 1: Nasıl görebileceğini öğrenme | Yaratıcı Öğretme- David Starbubuck (Çeviri Yasemin Tahit Yol Yayıncılık Sayfa (37-66) |
7 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 2: Fikirleri görünür yapabilme | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün) Nobel Yaşam Yayınevi /Sayfa:141-168 |
8 | Midterm | |
9 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 3: Akıcı düşünme | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün) Nobel Yaşam Yayınevi 141-168 |
10 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 4: Harf kombinasyonları yapabilme | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168 |
11 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 5: Bağlantısız olanla bağlantı kurma | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168 |
12 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 6: Diğer tarafa bakabilme | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168 |
13 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 7: Diğer dünyalara bakabilme | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168 |
14 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 8: Aramadığın şeyi bulma | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168 |
15 | Yaratıcılığı geliştirmeye yönelik teknikler Strateji 9: İşbirliği ruhunu canlandırma | Yaratıcı Düşünme-David Cox (Çeviri Esra Ün)Nobel Yaşam Yayınevi 141-168 |
16 | Final |
Ders Kitabı | David Cox, Yaratıcı Düşünme. (Çeviri Esra Ün) Nobel Yaşam Yayınevi, 2018 David Starbubuck, Yaratıcı Öğretme (ÇeviriYasemin Tahir), Yol Yayıncılık, 2017 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
4
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
6
|
6
|
Final Sınavı |
1
|
11
|
11
|
Toplam |
80
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
|||||
2 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|||||
3 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır |
|||||
4 | Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir |
|||||
5 | Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir |
|||||
6 | Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır |
|||||
7 | Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir |
|||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler |
|||||
9 | Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür |
|||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir |
|||||
11 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
|||||
12 | Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir |
|||||
13 | Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
OPTICWORLD İZMİR
Bu yıl ilk kez düzenlenen OpticWorld İzmir etkinliğine 8-10 Mart tarihleri arasında Fuar İzmir ev sahipliği yaptı. İzmir Ticaret Odası, 3. Bölge
CAM FABRİKASI GEZİSİ
Optisyenlik programında öğrenim gören 21 öğrenci ve program sorumluları Öğr. Gör. Dr. Hasan DURMUŞ ile Öğr. Gör. Türkan ALKAN, İzmir’de faaliyetini sürdüren
SEKTÖR TOPLANTILARI
Üniversitelerde aktarılan kuramsal ve uygulamalı bilgilerin sektör ile iş birliği içinde yürütülmesi öğrencilerin gelişimine olumlu katkı yaptığı açıktır. Bu nedenle okulumuz Optisyenlik
1 HAZİRAN GÖZLÜKÇÜLER VE OPTİSYENLER GÜNÜ ETKİNLİĞİ
1 Haziran Gözlükçüler ve Optisyenler günü etkinlikleri ülkemizde pek çok noktada farklı etkinliklerle kutlandı. Programımıza kayıtlı öğrencilerimiz, İzmir Ticaret Odası 32. Gözlükçülük
HOYA TÜRKİYE ETKİNLİĞİ
Optisyenlik alanındaki ve optik mercek teknolojilerin son durumunu değerlendirmek amacıyla HOYA Türkiye Eğitim Sorumlusu Sayın Sema Rodop'u üniversitemizde ağırladık. Yaklaşık 90 dakika
Çocuklarda gözlük seçimine dikkat
İzmir Ekonomi Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Optisyenlik Programı Öğretim Görevlisi Hasan Durmuş, “Çocuklarda gözlük kullanımı ve görme” başlıklı seminer verdi.