Bizi takip edin
|
EN

TS 224 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mağazacılık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
TS 224
Güz/Bahar
2
0
2
3

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Ön Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilerin, mağaza yönetim kavramı, mağaza yönetimi terimleri, mağazaların organizasyonel yapıları, mağazalarda insan kaynakları ve finansal yönetim, ürün çeşitliliği, stok yönetimi, mağazalarda tutundurma ve reklam faaliyetleri gibi konular hakkında teorik ve pratik bilgi birikimine sahip olmalarını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Perakende kavramını ve perakendecilik ile ilgili terimleri tanımlayabilecek,
  • Mağaza yönetimi ile ilgili problemleri saptayabilecek ve çözüm önerisi sunabilecek,
  • Mağaza yönetimi ile ilgili yönetim fonksiyonlarını tanımlayabilecek,
  • Ürün ve stok çeşitlerini sayabilecek,
  • Etkin iletişim kurma becerisi ile ürünleri pazarlayabilecek ve satabilecek,
  • Müşteri memnuniyetini ilk sırada önemseyecek ve bu alanda inovasyon çalışmaları gerçekleştirebilecek,
Ders Tanımı Ders kapsamında öncelikle perakendecilik kavramı ve gelişimi, mağaza yönetim kavramı, mağaza yönetimi terimleri anlatılacaktır. Daha sonra; mağazaların organizasyonel yapıları, mağazalarda insan kaynakları ve finansal yönetimi, ürün çeşitliliği, stok yönetimi, mağazalarda tutundurma ve reklam faalyetleri gibi konularda ayrıntılı bilgi verilecektir. Bu ders öğrenci sunumları ile desteklenerek öğrencilerin öğrendiği teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesi sağlanacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş: Pazarlama Süreci ve 4P
2 Dağıtım Kanalları: Geleneksel ve Dikey Dağıtım Kanalları Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17th ed. 1. 12 ve 13. Bölümler
3 Perakendecilik: Mağazasız ve Mağazalı Perakendecilik Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 3. Bölüm Kotler, P., Armstrong, G., Opresnik, M.O., Principles of Marketing, Pearson, 17th ed. 1. 13. Bölüm
4 Mağazalı Perakendecilik: Perakende Pazarlama Karması Planlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 5. Bölüm
5 Hedef Müşteriler ve Bilgi Toplama Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 7. Bölüm
6 Perakendecilikte Bilgi Toplama ve İşleme Süreci Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 8. Bölüm
7 Mağaza Yer Seçimi: Lokasyonun Perakendeci İçin Önemi Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 9. Bölüm
8 Ara Sınav
9 Perakande Organizasyonu ve İK Yönetimi Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 11. Bölüm
10 Ürün Yönetimi ve Fiyatlandırma Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 14 ve 15. Bölümler
11 Ürün Yönetimi ve Fiyatlandırma Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 15 ve 16. Bölümler
12 Mağazacılıkta Tutundurma Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 19. Bölüm
13 Mağaza İmajın Oluşturulması ve Korunması Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13th ed. 18. Bölüm
14 Öğrenci Sunumları
15 Öğrenci Sunumları
16 Final

 

Ders Kitabı

Berman, B., Evans JR., Chatterjee, P., Retail Management: A Strategic Approach. Nobel. 13. baskı

Önerilen Okumalar/Materyaller MPM Yayınları

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
12
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
14
14
Final Sınavı
1
18
18
    Toplam
90

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir

2

Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır

3

Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır

4

Yasal sorumluluklarının farkındadır, alanında temel düzeydeki çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir

5

Müşteri, tedarikçi ve çalışma arkadaşları ile doğru, anlaşılır, dürüst ve açık iletişim kurar, düşünce ve bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir

X
6

Alanı ile ilgili uygulamalarda aktif bir ekip üyesi olarak sorumluluk alır

7

Alanında edindiği bilgileri kullanarak, bilimsel verileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar ve değerlendirir

8

Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrar, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek karşılayabilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler

9

Sosyal, kültürel özellikler ve evrensel etik değerleri dikkate alarak davranır; mesleğinin gerektirdiği etik ilke ve standartları korur ve sürdürür

10

İş güvenliği, çevre koruma, kalite ve hasta güvenliği kavramlarının bilir ve bunların gereklerini yerine getirir

11

İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar

12

Bir optisyenlik mağazasının idari sorumluluğu ve yönetimi ile ilgili bilgi ve beceriye sahiptir

X
13

Görme sağlığı ile ilgili ürünlerin takibini sağlar ve işletmedeki gereksinimler doğrultusunda ihtiyaçları belirleyip, gelişime yönelik etkinlikleri planlar ve yürütür

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.